Aizvadītajā nedēļas nogalē Gulbenes novadā tika noskaidroti Latvijas un Igaunijas rallija čempionāta otrā posma – rallija “Sarma 2019” rezultāti. Uz starta izgāja arī divas novadnieku ekipāžas – “Historic” klasē Kaspars un Zintis Koli, bet rallijsprintā “4WD Open” grupā startēja Intars Rezakovs un Oskars Leimanis.
Rallija kopvērtējumā uzvaru izcīnīja Olivers Solbergs, uz zemākajiem goda pjedestāla pakāpieniem atstājot Georgu Grosu un Nikolaju Grjazinu. Savukārt rallijsprinta ieskaitē savu pārākumu kārtējo reizi pierādīja Mareks Švarcs – Švampāns ar stūrmani Armandu Lūkinu.
Pēkšņais atkusnis pamatīgi sabojāja labi sagatavoto trases segumu – pieblietētā sniega segums kļuva mīksts, savukārt sporta riepu garās radzes izrādījās pārāk īsas, lai aizķertos aiz dziļāk esošā ledus slāņa. Savā ziņā rallija rezultātu noteica rallija skatītāji, kuri, bruņojušies ar lāpstām un virvēm, centās glābt nelaimē nonākušos rallija dalībniekus, par ko saņēma daudz uzslavas no rallija dalībniekiem EHR – rallija radio – finiša intervijās.
Cīņa par uzvaru
kopvērtējumā
Kā jau daudzi paredzēja, ralliju kā kopvērtējuma līderis sāka Nikolajs Grjazins, kurš pirmajos četros ātrumposmos bija uzkrājis nepilnu 42 sekunžu pārsvaru pār savu komandas biedru Oliveru Solbergu. Taču piektajā ātrumposmā Nikolajs pieļāva sīku kļūdu – aizķēra kupenu un trasē pāris reizes apgriezās ap savu asi. Tādējādi rallija līdera pozīcijās nonāca Olivers Solbergs, kuram sekoja igauņu trijotne Rolands Muraks, Georgs Gross un Egons Kaurs, taču neviens no viņiem nebija gatavs “uzbrukt” Oliveram. Diemžēl pēdējo ātrumposmu neizturēja ne Rolanda Muraka, ne Egona Kaura automašīnas. Tādējādi finišu kā pārliecinošs līderis sasniedza Olivers Solbergs, kurš par minūti un divdesmit četrām sekundēm apsteidza Georgu Grosu un nepilnām divām minūtēm Nikolaju Grjazinu, kurš bija ātrākais sešos no astoņiem rallija “Sarma 2019” ātrumposmiem.
LRČ1 un LRČ2 klasē līdzīgi kā kopvērtējumā
LRČ1 ieskaitē pārliecinoši uzvarēja Ronalds Baldiņš, atstājot otrajā vietā Jāni Vorobjovu. Par trešo vietu klasē visu ralliju cīnījās Kristaps Sarma un polis Maciejs Stolarskis, bet veiksmīgāks izrādījās Sarma. Viena no nopietnākajām “Sarma 2019” cīņām norisinājās par uzvaru LRČ2 klasē – 1. posmā aizsākto divkauju turpināja Emīls Blūms un Deniss Rostilovs, šoreiz Rostilovs izrādījās spēcīgāks. Trešo vietu klasē izcīnīja ungārs, divkārtējais Eiropas rallija čempions Tibors Erdi juniors, kuram šis bija otrais ziemas rallijs karjerā.
JWRC dalībnieki pierod pie apstākļiem
Rallijā “Sarma 2019” uz starta stājās četri Junioru pasaules rallija čempionāta dalībnieki, kuri turpināja gatavošanos Zviedrijas rallijam, kurā šobrīd tiek solīti līdzīgi apstākļi kā rallijā “Sarma”. Visos ātrumposmos ātrākais izrādījās Mārtiņš Sesks, savukārt konkurētspējīgākais no igauņiem Kens Torns ar tik stabiliem rezultātiem neizcēlās un otro vietu Rolandam Poomam atņēma tikai rallija vidū.
Historic klasē uzvar
debitants
Diemžēl jau otrajā ātrumposmā tehnisku problēmu dēļ izstājās skatītāju favorīti brāļi Velmes, tāpēc par uzvaru cīnījās tikai šīs klases debitants Ingus Eislers, kuram izdevās par četrdesmit četrām sekundēm apsteigt Māri Egli, kā arī Normundu Otomeru. Savukārt Otomers izcīnīja uzvaru vienas ass piedziņas ieskaitē, kurā kausus saņēma arī Artūrs Himičs un Viesturs Tilgass. Novadnieki Kaspars un Zintis Koli diemžēl arī izstājās pēc otrā ātrumposma, neizturēja ātrumkārba.
Rallijsprinta dalībnieki turpina priecēt skatītājus
Šosezon interesantas cīņas ir vērojamas arī rallijsprinta ieskaitē. Rallijsprinta 4WD klasē uzvaru izcīnīja Mareks Švarcs – Švampāns, otrajā vietā atstājot Vigo Rubeni, trešajā – Lauri Ozerovu. 4WD Open klasē uzvarēja Kristaps Sarma, par pusstundu apsteidzot vienīgo šajā klasē finišējušo konkurentu – lietuvieti Karoli Kairi.
Mūsu novadnieki Intars Rezakovs un Oskars Leimanis cīnījās līdz beigām, bet mašīnas defekts liedza finišēt. “Rallijā veicās gandrīz labi”, stāsta Intars Rezakovs, “līdz otrajam “dopam”, kur ieslīdējām valnī, sanāca noraut atpakaļgājienu, bet kaut kā tikām ārā. Tas atstāja sekas uz pārējiem posmiem, kārba sāka niķoties arvien stiprāk un pazuda pa vienam pārnesumam. Līdz finišam tikām, bet netikām līdz servisparkam nodot kontrolkarti. Līdz ar to sanāca, ka nefinišējam, rezultāts netika ieskaitīts. Braucot ieklemmēja zobrati kārbā, tā rezultātā nobloķējās visi riteņi un uz priekšu vairs netikām. Ja būtu tikuši līdz servisa parkam, tad būtu izcīnījuši 2. vietu. Bija mums pieci, seši konkurenti, bet skarbo laika apstākļu dēļ citi izstājās. Ja salīdzinām ar Alūksnes ralliju, tad tas bija mašīnai saudzīgs, Gulbenē mēs braucam pa beigu galu. Otrajā aplī jau bija dubļu masa, zeme nebija cauri izsalusi. Izveidojās “tramvaja sliedes” un pa tām arī jābrauc. Plānots startēt ir visā rallijsprinta čempionātā, tagad gan jāmeklē jauna ātrumkārba, bet tagad būs pauze līdz maijam. Nav vēl izdevies nobraukt bez mašīnas defektiem nevienu posmu, jo Alūksnē arī bija problēmas, tādēļ grūti spriest par savu varēšanu vai konkurentu stiprumu. Bet brauksim un cīnīsimies.”
Didzis Bauers