Trešdiena, 24. decembris
Ādams, Ieva
weather-icon
+0° C, vējš 1.34 m/s, R-ZR vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Pieņemti jauni noteikumi

Stājušies spēkā Satiksmes ministrijas izstrādātie noteikumi par “Transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un valsts tehnisko apskati”.

Stājušies spēkā Satiksmes ministrijas izstrādātie noteikumi par “Transportlīdzekļu tehnisko stāvokli un valsts tehnisko apskati”. Būtiskākais iemesls šo noteikumu izstrādei bija maksimāli mazināt inspektoru subjektivitāti transportlīdzekļu tehniskajās apskatēs.
“Katram transportlīdzekļa mezglam un sistēmai, kuras darbību vai atbilstību noteikumiem pārbauda tehniskās apskates laikā, ir izstrādāts iespējamo trūkumu saraksts un novērtējums, kādu var piešķirt par konkrētu normatīvajos dokumentos atrunātu defektu vai bojājumu,” saka Ceļu satiksmes drošības direkcijas reģionālā sabiedrisko attiecību koordinatore Ilze Nogobode.
Viņa uzsver, ka transportlīdzekļa tehnisko stāvokli un aprīkojumu tehniskajās apskatēs – līdzīgi kā tas bijis iepriekš – novērtē ar vienu no četriem vērtējumiem, kur “0” nozīmē to, ka trūkumi un bojājumi nav konstatēti, bet “3” to, ka konstatēti bīstami trūkumi vai bojājumi, kas apdraud satiksmes drošību, un tā ekspluatācija līdz trūkumu vai bojājumu novēršanai ir aizliegta.
“Iepriekš tehniskās apskates laikā inspektors pats varēja piešķirt vērtējumu transportlīdzekļa defektam, bet jaunajos dokumentos ir detalizēti atrunāts, kāds vērtējums jāpiešķir par konkrētu bojājumu. Tas liedz inspektoram patvaļīgi izvēlēties novērtējumu transportlīdzekļa trūkumam vai bojājumam un ierobežo subjektivitāti tehniskās apskates laikā,” apgalvo I. Nogobode.
Jaunajos noteikumos arī precizētas un detalizēti formulētas tehniskās prasības attiecībā uz signāllukturu izstarotās gaismas stiprumu, jo dažkārt autovadītāji lukturus aizkrāso, kā rezultātā tie dod nepietiekamu gaismu, gāzes barošanas iekārtu, kur autoīpašnieki paši nomaina iekārtas sastāvdaļas, izmantojot neatbilstošas detaļas un materiālus, un sakabes iekārtu tehnisko stāvokli, jo pēdējā laikā arvien biežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi sakabes iekārtu nodiluma dēļ, kā arī atsevišķu transportlīdzekļu iekārtu trūkumiem vai bojājumiem.
“Transportlīdzekļus, kas aprīkoti ar gāzes barošanas iekārtu, uzskata par dabai un apkārtējai videi nekaitīgākiem. Jaunajos noteikumos paredzēts, ka to oglekļa savienojumu sastāvs atgāzēs nedrīkst pārsniegt 1,5 procentus, lai tie patiesi atbilstu nekaitīguma prasībām. Šie noteikumi attiecas uz visiem autovadītājiem, kas transportlīdzekli aprīkojuši ar gāzes barošanas iekārtu, kā arī uz tiem, kuri paralēli brauc ar benzīna motoru. Piemēram, Holandē, pēc kuras parauga izstrādātas jaunās Latvijas valsts prasības, oglekļa savienojumi atgāzēs nedrīkst pārsniegt 0,5 procentus,” klāsta I. Nogobode.
Jaunie noteikumi izstrādāti saskaņoti ar citiem pēdējā laikā pieņemtajiem noteikumiem (Transportlīdzekļu pārbūves noteikumi un Tehnisko normatīvu prasības riteņu transportlīdzekļu un to sastāvdaļu atbilstības novērtēšanai). Tie iekļaujas kopējā transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un aprīkojuma prasības regulējošo dokumentu pilnveidošanas un Eiropas standartiem atbilstoša plāna īstenošanā.
Ministru kabinets jaunos noteikumus apstiprināja 3.septembrī.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri