Otrdiena, 23. decembris
Viktorija, Balva
weather-icon
+-4° C, vējš 1.34 m/s, Z-ZA vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Jaunās mobilo telefonu sakaru centrāles darbā ir sarežģījumi

Alūksnes ugunsdzēsējiem jaunajā mobilo telefonu sakaru centrālē 99 procenti visu saņemto zvanu ir ākstīšanās.

Alūksnes ugunsdzēsējiem jaunajā mobilo telefonu sakaru centrālē 99 procenti visu saņemto zvanu ir ākstīšanās. Zvanītāji parasti izliekas, ka piezvanījuši uz numuru, kur sniedz seksa pakalpojumus pa telefonu.
“Novērots, ka zvana un ākstās galvenokārt pusaudži un jaunieši no 14 līdz 21 gada vecumam. Šādus zvanus pastiprināti sākām saņemt skolēnu brīvlaikā. Sākumā tie ilga līdz divām minūtēm, tagad nereti zvana pusstundu bez apstājas,” informē Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Alūksnes rajona nodaļas priekšnieks Intars Zitāns.
Viņš pauž, ka tikai viens procents telefonu zvanu uz numuru 112 ir patiešām trauksmes signāli. “Mūsu dienesta operatoriem būtu vajadzīga psiholoģiskā palīdzība. Turklāt laikā, kad kāds ākstās, cits varbūt nevar piezvanīt un paziņot par nepieciešamo palīdzību,” saka I.Zitāns.
Tiesa, “jautro zvanu” esot kļuvis trīsreiz mazāk, kad policija ierosināja krimināllietu vairākiem 17 līdz 20 gadus veciem jauniešiem. Likums par huligānismu, traucējot iestādes darbu, paredz reālu brīvības atņemšanu uz laiku līdz diviem gadiem vai piespiedu darbu, vai naudas sodu līdz 50 minimālajām mēnešalgām. Turklāt, ja noziegums izdarīts grupā, var piespriest brīvības atņemšanu uz laiku līdz septiņiem gadiem.
Šīs sakaru centrāles izveide Alūksnē izmaksāja 15 000 latus, no tiem 1000 latu ziedoja Alūksnes dome. Veidojot centrāli, ņēma vērā, ka nelaimes gadījumos visbiežāk zvana no mobilā telefona, jo tas vienmēr ir pa rokai.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri