Zvārtavā noslēdzies trešais starptautiskais skārda simpozijs.
Zvārtavā noslēdzies trešais starptautiskais skārda simpozijs. Atšķirībā no iepriekšējā simpozija, kur tēlnieki veidoja mazo formu bronzas un citu metālu skulptūras, šoreiz viņi izmantoja tehnikas nelikvīdus.
“Simpoziju pamatdoma ir fiksēt ideju metus, kas vēlāk noder lielākos darbos. Šoreiz simpozijā piedalās seši Latvijas, kas gandrīz visi ir Mākslas akadēmijas studenti, un divi Baltkrievijas mākslinieki. Svētdien bija viņu darbu skate Zvārtavā. Tā ir ģenerālmēģinājums, un pēc tam tie būs izstādīti Rīgā, Mencendorfa namā,” laikrakstam stāsta simpozija vadītājs Ģirts Burvis.
Firma IPAP simpozija dalībniekiem sponsorēja gultņus un darbagaldu, ar ko tos apstrādāt. “Viena griežņa vērtība ir vairāk nekā desmit latu. Tāpēc ir labi, ka varam izmēģināt strādāt ar tādu. Iespējams, ka pēc simpozija domāsim par atbilstošāku instrumentu iegādi,” norāda Ģ.Burvis. Viņš savā darbā attēlojis, kā no neorganiskas “izaug” organiska forma. Sandis Kondrāts izmantojis sarūsējuša un spoži niķelēta metāla pretstatus. Kristaps Strauts gatavo metāla solu pils parkam. Viņš atzīst, ka kādreiz vajag darināt arī praktiskas lietas. Taču Kristaps veido arī abstraktu darbu “Amēba”. “Man labāk patīk akmens kalšana, bet pamēģināt vajag visu,” atzīst K.Strauts.
Baltkrievu Aleksandru Šapo pārsteidz, ka Zvārtavā ir laba bāze tēlnieku darbam. Viņš cer, ka šo pieredzi ar laiku pārņems arī Minskā. Rīgā Mencendorfa namā ir apskatāma 16 baltkrievu mākslinieku darbu izstāde, kur ir arī A.Šapo veidojumi bronzā: “Svētais Sebastjans” un “Vēdera deja”. “Es veidoju lietas, ko labi pazīstu. Bet parādu tās citā aspektā. Tādas ir arī zirņu pākstis, ko izgatavoju simpozijā,” norāda mākslinieks. Paredzams, ka skārda simpozija dalībnieku darbi būs skatāmi arī ceļojošā izstādē Latvijas novados. Bet trīs simpoziju labāko veikumu iecerēts vest uz Stokholmu Zviedrijā.