Saeima 7. maija galīgajā lasījumā pieņēma likuma grozījumus un noteica –
ja Latvijā izsniegtam personu apliecinošam dokumentam beidzies derīguma
termiņš, šis personu apliecinošais dokuments joprojām ir izmantojams
personas identificēšanai Latvijā ārkārtējās situācijas laikā un divus
mēnešus pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas. Vēsta aģentūra Leta.
Līdz šim bija noteikts, ka šādu dokumentu var izmantot tikai ārkārtējās situācijas laikā.
Dokumentus jauna personu apliecinoša dokumenta izsniegšanai būs
jāiesniedz divu mēnešu laikā pēc ārkārtējās situācijas atcelšanas. Līdz
šim bija paredzēts, ka tas jāizdara 30 dienu laikā.
Jau pašlaik likumā ir noteikts, ka persona, kurai personas apliecība
nepieciešama elektroniskai identitātes pārbaudei, kā arī droša
elektroniskā paraksta radīšanai, var saņemt pagaidu personas apliecību,
attālināti piesakoties Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldē. Pagaidu
personas apliecībā iekļauj iepriekš izsniegtajā personu apliecinošajā
dokumentā iekļautos biometrijas datus un informāciju.
Savukārt šodien likums papildināts ar regulējumu, ka pagaidu personas
apliecību var lietot ārkārtējās situācijas laikā un divus mēnešus pēc
ārkārtējās situācijas atcelšanas. Pagaidu personas apliecības turētājam
šis dokuments būs jānodod izdevējiestādei divu mēnešu laikā pēc
ārkārtējās situācijas atcelšanas.
Kā ziņots, Covid-19 izplatības mazināšanai valdība ārkārtējo situāciju pagarinājusi līdz 9.jūnijam.