Aicinot sabiedrību aktīvāk izmantot valsts un pašvaldību
iestāžu pakalpojumus elektroniski – no 30. septembra līdz 4.
oktobrim norit ikgadējā akcija “Dienas bez rindām”. Akcija
notiek jau sesto reizi un šogad tajā piedalās vairāk kā 340
valsts un pašvaldību iestādes un to filiāles visā Latvijā,
informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Vita
Krieviņa.
Iniciatīvas mērķis ir ne tikai iedrošināt
sabiedrību saņemt pakalpojumus digitāli, bet arī iepazīstināt
ar e-pakalpojumu dažādību, lai veicinātu paradumu maiņu – ar
dažādām dzīves situācijām saistītās formalitātes ātrāk un
ērtāk nokārtot tiešsaistē, nevis stāvot rindā valsts vai
pašvaldības iestādē.
Akcijas atklāšana notiks pirmdien, 30. septembrī, plkst.11:00
t/c Galerija Centrs 1. stāva foajē (Audēju iela 16, Rīga). Tajā
piedalīsies vides aizsardzības un reģionālās attīstības
ministrs Juris Pūce, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes
priekšnieka vietnieks Uldis Apsītis, Kultūras informācijas
sistēmu centra direktora vietniece Sandra Ozoliņa un Uzņēmumu
reģistra galvenā valsts notāra vietnieks Sandis Karelis.
Šogad akcijas laikā ikviens iedzīvotājs tiek aicināts
iesaistīties viktorīnā par e-pakalpojumiem, pārbaudot ne tikai
savu erudīciju, bet arī noskaidrojot iestādi vai pašvaldību,
kuras apmeklētāji vai iedzīvotāji visvairāk aizpildījuši
viktorīnu. Tiešsaistes viktorīna no 30.septembra būs pieejama
vietnē mana.latvija.lv. Atbildot uz 20 jautājumiem par
e-pakalpojumiem, ikviens dalībnieks varēs noskaidrot gan savas
zināšanas, gan atbalstīt kādu no iestādēm, kura piedalās
akcijā. Savukārt iestāde (pašvaldība, bibliotēka u.c.), kuras
klienti būs visaktīvākie un zinošāki viktorīnā, saņems īpašu
programmas “Mana Latvija. Dari digitāli!” pateicību. “Dienas
bez rindām” akcijā iesaistītajās iestādēs darbinieki parādīs,
kā aizpildīt viktorīnu, bet atbildes gan būs jāmeklē pašiem!
Vairāk par viktorīnu var lasīt šeit.
Akcijas partneriestādes, minot galvenos iemeslus, kāpēc
apmeklētāji atsakās no e-pakalpojumu lietošanas, izceļ digitālo
prasmju trūkumu, ieradumu konsultēties klātienē, pārpratumu vai
kļūdu iespējamības samazināšanu, kā arī informācijas trūkumu
par dažādu e-pakalpojumu pieejamību.
Lai iedzīvotājiem būtu ērtāk saņemt valsts un pašvaldību
pakalpojumus, tai skaitā elektroniski, visā Latvijā izveidoti 112
Valsts un pašvaldību vienotie klientu apkalpošanas centri
(VPVKAC). Klientu centros vienuviet var saņemt pašvaldību un
vairāku valsts iestāžu, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta,
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras, Pilsonības un
migrācijas lietu pārvaldes, Nodarbinātības valsts aģentūras
u.c. pakalpojumus. Tāpat centros var saņemt konsultācijas par
e-pakalpojumiem un praktisku palīdzību darbam ar datoru, internetu,
jautājumos par e-adreses izveidi u.c.
Palīdzību e-pakalpojumu apgūšanā var sniegt arī digitālie
aģenti – īpaši sagatavoti speciālisti – valsts un pašvaldību
iestāžu pārstāvji (tai skaitā VPVKAC darbinieki), bibliotekāri,
skolotāji, kas pastāstīs un parādīs, kā darboties e-vidē un
saņemt e-pakalpojumus. Sev tuvāko digitālo aģentu var atrast
Digitālo
aģentu kartē.