Uzņēmumā: palielina kokmateriālu žāvēšanas un šķirošanas jaudu.
Uzņēmumā: palielina kokmateriālu žāvēšanas un šķirošanas jaudu
Akciju sabiedrībā “Almo Hardwood”, kā zāģētava atrodas Alsviķu pagasta Nēķenē, šogad ir veiktas vairākas būtiskas pārmaiņas, ieguldot lielas investīcijas.
Tas palielinās kokmateriālu žāvēšanas un šķirošanas jaudu. No ražojošajām kokzāģētavām “Almo Hardwood” ir lielākais uzņēmums Alūksnes rajonā.
“Uzņēmuma attīstībā ieguldīto investīciju mērķis nav palielināt apakļkoksnes pārstrādes apjomu, bet kokmateriālu žāvēšanas un šķirošanas jaudu. Investīcijās pērn un šogad būs ieguldīts apmēram pusmiljons eiro.
Pašlaik vēl nav pabeigta zāģmateriālu šķirošanas līnijas ēkas celtniecība, bet plānojams, ka šoruden to izdarīs. Tādējādi šķirošanai vairs nebūs nepieciešama tik liela teritorija un varēs ātrāk apgūt pakošanas iespējas. Tad pusautomātiskā šķirošana būs 14 dažādos līmeņos, kur kokmateriālus šķiros atkarībā no kvalitātes un platuma,” stāsta akciju sabiedrības “Almo Hardwood” direktors Modris Lazdekalns.
Šogad ir uzbūvēta nojume produkcijas uzglabāšanai, kur to varēs novietot četros stāvos.
Kokzāģētavas teritorijā ir noasfaltēts ceļš, lai būtu ērtāka piekļūšana. Ir uzbūvētas arī jaunas kaltes, kuru žāvēšanas jauda ir 240 kubikmetri. “Kopā ar veco kalti, noapaļojot uz augšu, tagad vienlaikus varēsim izžāvēt 400 kubikmetrus kokmateriālu. Pirms diviem gadiem uzbūvējām angāru gatavās produkcijas uzglabāšanai, kurā kokmateriāliem ar speciālu iekārtu uztur vajadzīgo mitruma daudzumu,” akcentē M. Lazdekalns.
Skaidas un šķeldu uzņēmums pārdod akciju sabiedrībai “Simone”, nedaudz koksnes pārdod Latvijas firmai “Lindex”, bet pārējos apmēram 90 procentus – mēbeļu detaļām domāto koksni – eksportē uz ārzemēm: Ungāriju, Angliju, Zviedriju, Itāliju un Īriju, pērn arī uz Ķīnu. “Mēģinām strādāt arī Krievijas tirgū. Pašlaik meklējam sadarbības partnerus, lai varētu realizēt īsos kokmateriālus, ko tagad nākas šķeldot vai kurināt. Jāatzīst, ka tur pašlaik naudu vēl “izmtam”,” secina direktors.
Pagājušajā gadā “Almo Hardwood” pārdeva gandrīz 5000 kubikmetru koksnes, apaļkoksnē sazāģēja 9200 kubikmetrus, no citiem uzņēmumiem iepirka nepilnus 2000 kubikmetrus zāģmateriālu un pārkrāva 15 000 līdz 16 000 kubikmetrus baļķu. “Tas nav ļoti daudz, bet esam lapu koku pārstrādes uzņēmums un šajā gadījumā noteicošais nav apjoms. Protams, nav problēmu pārdot labus zāģmateriālus. Vairāk galvassāpju sagādā, kā realizēt zemākas kvalitātes kokmateriālus. Mums tas ir līdzsvarā,” uzskata M.Lazdekalns.
“Vēl ir ko uzlabot uzņēmuma iekšienē, saistībā ar organizatoriskiem jautājumiem. Tuvākajos gados uzņēmumā neesam plānojuši dziļāk attīstīt kokmateriālu apstrādi, bet gan turpināt iesākto – iepirkt zāģmateriālus, pārstrādāt un izšķirot, kā nepieciešams klientam, izžāvēt un pārdot. Mūsu priekšrocība ir savlaicīgums, jo produkciju pārdodam laikā, kā esam vienojušies. Mūsu mērķis ir to saglabāt,” saka M.Lazdekalns.