Ceturtdiena, 25. decembris
Stella, Larisa
weather-icon
+1° C, vējš 3.13 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Turpina pieaugt skolu interese par iespēju valsts pārbaudes darbus kārtot tiešsaistē

Jau trešo gadu izglītības portāls Uzdevumi.lv sadarbībā ar
Valsts izglītības satura centru (VISC) piedāvā Latvijas skolām
diagnosticējošo darbu dabaszinībās 6. klasei organizēt
tiešsaistē. Šī gada 7. martā darbu digitālā formātā
aizvadīja 8564 skolēni no 249 mācību iestādēm, kas ir par 15
skolām vairāk nekā pērn. Izvēloties darbu risināt
tiešsaistē, skolas kopumā ietaupīja aptuveni 35 000 papīra lapas
jeb 170 kilogramus papīra.

Tiešsaistes darba mērķis
ir piedāvāt inovatīvo informācijas un komunikācijas tehnoloģiju
izmantošanu skolēnu zināšanu pārbaudē un veidot skolēnu
digitālo kompetenci. Skolas, izvērtējot tehnisko nodrošinājumu,
diagnosticējošā darba vadīšanai tiešsaistē varēja pieteikties
brīvprātīgi. Tāpat tika nodrošināta iespēja daļai skolēnu
darbu pildīt digitālā formātā, bet daļai – drukātā. Darbs
tiešsaistē bija pieejams gan latviešu, gan krievu
valodā.

Diagnosticējošais darbs 6. klasēm sastāvēja
no 25 uzdevumiem, no kuriem automātiski tika izlaboti 15 testveida
uzdevumi, tādējādi ietaupot laiku, ko skolotājs pavada darbu
labošanā. Daļēji automātiski tika laboti 4 uzdevumi, kur
skolēnam atbildē bija jāieraksta viens vārds vai skaitlis. Ja
skolēna atbildi sistēma neieskaitīja, tad skolotājam atbilde bija
jāpārskata un jāpārliecinās, vai tā tiešām ir neprecīza vai
arī skolēns ir pieļāvis drukas kļūdu. Savukārt atbildes uz 6
atvērtajiem jautājumiem tiešsaistē vērtēja pats skolotājs.

Tiklīdz
skolotājs bija pabeidzis uzdevumu vērtēšanu, Uzdevumi.lv sistēma
automātiski veica skolēnu rezultātu apkopošanu un nosūtīšanu
Valsts izglītības satura centram, tādējādi skolotājam
atvieglojot darbu, ietaupot laiku un izslēdzot iespēju kļūdīties
datu ievadē ar roku.

Pateicoties
digitālā formāta priekšrocībām, tiešsaistes darbi paver
jaunas iespējas skolēnu rezultātu analīzē – darbiem ir
iespējams noteikt vidējo izpildes laiku un risināšanas ilgumu
katram no uzdevumiem. Piemēram, šogad tiešsaistē risināta darba
vidējais izpildes laiks bija 33 minūtes un 32 sekundes. Uzdevums,
kuru skolēni veica visātrāk, tika atrisināts vidēji 63 sekundēs,
taču uzdevumu ar vislielāko vidējo izpildes laiku skolēni
risināja 8 minūtes. Vidējais tiešsaistes darba rezultāts ir 60%,
bet nekļūdīgi darbu veica vien 5 skolēni jeb 0,0006% no visiem
dalībniekiem.

Papildus
Uzdevumi.lv sistēma ļauj analizēt skolēnu paradumus pārskatīt
un labot uzdevumus pirms darba iesniegšanas. Izmantojot šos datus,
VISC var veikt padziļinātu diagnosticējošā darba analīzi, kas
palīdz novērtēt ne vien skolēnu zināšanas, bet arī paša darba
un tajā iekļauto uzdevumu kvalitāti.

Pēc
darba izpildes skolotāji tika aicināti novērtēt tiešsaistes
darba tehnisko un organizatorisko pusi. Aptaujā 98% skolotāju darba
izpildi novērtēja pozitīvi. Skolotāji izcēla tādas tiešsaistes
darba priekšrocības kā laika un skolas resursu ietaupījums,
momentāna atgriezeniskā saite par testveida uzdevumiem un
automātiska skolēnu rezultātu pārsūtīšana VISC. No visiem
aptaujātajiem skolotājiem 97% norādīja, ka arī nākamos
diagnosticējošos darbus labprāt organizētu tiešsaistē, un
aicināja to darīt arī citām Latvijas skolām.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri