Trešdaļa
Latvijas iedzīvotāju 2019. gadā ir apņēmušies atbrīvoties no
nevajadzīgajām lietām mājās, kā arī uzlabot un atjaunot savu
mājokli, liecina IKEA aptauja*. Tomēr pusei aptaujāto jaunā gada
apņemšanās traucē realizēt gribasspēka (49 %), naudas (49 %)
vai laika (48 %) trūkums.
“Populārākās
2019. gada apņemšanās Latvijas iedzīvotājiem ir saistītas ar
savas iekšējās pasaules izkopšanu – gan fiziski, gan garīgi.
Cilvēki vēlas sportot un veselīgāk ēst, iemācīties kaut ko
jaunu un veltīt vairāk laika sev. Taču, lai justos labāk,
nepieciešams arī uzlabot vidi, kurā dzīvojam, – to pierāda arī
aptaujas rezultāti, atklājot, ka 31 % Latvijas iedzīvotāju šogad
vēlas atbrīvoties no nevajadzīgajām lietām un 29 % – atjaunot
savu mājokli,” stāsta IKEA Latvija veikala vadītāja Inga
Filipova.
Atbrīvoties
no liekajām mantām mājās vairāk vēlas sievietes (35 %) nekā
vīrieši (26 %), savukārt atjaunot vai uzlabot mājokli vairāk ir
apņēmušies vīrieši (33 %) nekā sievietes (25 %).
Atskatoties
uz iepriekšējiem gadiem, 32 % Latvijas iedzīvotāju apgalvo, ka
parasti piepilda visas savas jaunā gada apņemšanās vai lielāko
daļu no tām, bet 65 % – tikai nelielu daļu. Jautāti par
apstākļiem, kas visvairāk traucē realizēt jaunā gada
apņemšanās, 49 % aptaujāto atbildēja, ka tas ir gribasspēka
trūkums, 48 % pietrūka laika, bet 49 % cilvēku šķērslis bija
naudas trūkums.
“Bieži
vien cilvēkiem ir maldīgs priekšstats, ka ir nepieciešams daudz
naudas, lai savā dzīvē kaut ko mainītu un uzlabotu, taču
patiesībā pārmaiņas nemaksā daudz. Jaunā gada apņemšanās ir
iespējams realizēt, tērējot maz vai nemaz. Piemēram, atbrīvot
vietu virtuvē var, atbilstoši sakārtojot atvilktnēs esošās
lietas un saliekot tās speciālās kārbiņās, savukārt drēbju
skapis kļūs vēl funkcionālāks, izmantojot atvilktņu
sadalītājus,” tā I. Filipova.
Kopumā
šogad jaunā gada apņemšanās ir 55 % Latvijas iedzīvotāju.
Visaktīvākie ir jauni cilvēki, no kuriem 77 % ir jaunajā gadā
kaut ko apņēmušies, savukārt 65 līdz 74 gadus veco respondentu
vidū tikai 45 % ir sev izvēlējušies kādu 2019. gada apņemšanos.
*Aptauju
2018. gada decembrī pēc IKEA pasūtījuma veica socioloģisko
pētījumu uzņēmums “Norstat”, aptaujājot kopumā 300 Latvijas
iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.