Reklāma

Pēdējo divu nedēļu laikā mobilo sakaru operatora tīklā bloķēti vairāk kā 1000 krāpnieciski zvani

Reaģējot uz pieaugošo krāpniecisko zvanu skaitu, kas īpaši skāris banku nozari, mobilo sakaru operators BITE sadarbībā ar starptautiskajiem un vietējiem partneriem radis veidu, kā laikus atpazīt potenciāli krāpnieciskus zvanus, kas apiet standarta saziņas ceļus, līdz ar to šāda zvana maršrutizācijas kanāls jau preventīvi tiek bloķēts. Divu nedēļu laikā kopumā bloķēti vairāk kā 1000 krāpnieciski zvani.

Domā, ka zvana no bankas? Pārliecinies!

Kā ziņo lielākās Latvijā strādājošās bankas, šobrīd īpaši aktīvi ir krāpnieki, kuri uzdodas par banku darbiniekiem, un kuru mērķis ir no iedzīvotājiem iegūt maksājuma kartes datus un paroles. Šie krāpnieki, apejot standarta saziņas ceļus, neatļauti pārvada zvanu plūsmu, lai zvana saņēmējam šķistu, ka viņam zvana no bankas, jo mobilajā tālrunī kā ienākošais zvans uzrādās ļoti līdzīgs numurs, kādu izmanto bankas. BITE sadarbībā ar partneriem radusi veidu, kā laikus atpazīt potenciāli krāpnieciskus zvanus, kas apiet standarta saziņas ceļus, līdz ar to šāda zvana maršrutizācijas kanāls jau preventīvi tiek bloķēts.

“Kibernoziedznieki, tajā skaitā telefonkrāpnieki, rada aizvien jaunus veidus, kā būt pārliecinošākiem. Ja kādreiz biežāk telefonkrāpnieki galvenokārt izmantoja emocionālus vēstījumus, lai upuris zaudētu modrību, šobrīd krāpnieku stratēģijas kļuvušas tehnoloģiski gudrākas un viltīgākas. To redzam arī gadījumos, kas saistīti ar krāpniecību, uzdodoties par finanšu sektora pārstāvjiem. Lai upurī radītu pārliecību, ka zvans tiešām ir no bankas, kibernoziedznieki raduši veidu, kā zvana laikā nesankcionēti “aizņemties” tālruņa numuru, kas ir ļoti līdzīgs bankas numuram, nomainot vien dažas nianses. Lai arī esam identificējuši šāda tipa krāpniecību un spējam to veiksmīgi bloķēt, sabiedrībai aizvien jāsaglabā modrība, jo diemžēl katru dienu tiek izdomāti jauni veidi, kā apiet dažādas drošības sistēmas,” stāsta BITES Korporatīvo un sabiedrisko attiecību vadītāja Una Ahuna – Ozola.

Bankas attālināti nelūdz bankas pieejas informāciju

Tāpat U. Ahuna – Ozola atgādina, ka bankas darbinieki nekad attālināti nelūgs veikt tādas darbības kā personas datu izpaušanu, nelūgs bankas pieejas informāciju, piemēram, Smart ID paroļu nosaukšanu telefoniski. Ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, e-pasts vai jebkāda cita informācija, uzreiz jāsazinās ar banku. Tāpat gadījumos, ja tiek saņemts aizdomīgs zvans, vēlams informēt arī mobilo sakaru operatoru, jo tādā veidā iespējams šo numuru piefiksēt un izsekot tā krāpnieciskajām darbībām, kā arī bloķēt to.

Mobilo sakaru operators cieši sadarbojas arī ar CERT (Informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūciju) un bankām, kuru telefonu numuru līdzinieki izmantoti, ziņojot par krāpnieciskajām darbībām, kas novērotas.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.