Reklāma

Alūksnes novada deputāti diskutē par uz valsts ceļiem “lidojošajiem akmeņiem”


Alūksnes novada domes 25. februāra sēde “Zoom” platformā.
Ekrānšāviņš

Alūksnes novada domes 25. februāra sēdē izpilddirektore Janīna Čugunova atskaitījās par pēdējā pusgada laikā pieņemtajiem un izpildītajiem domes lēmumiem. Tā kontekstā izskanēja deputāta Ainara Meldera ierosinājums pašvaldībai un izpilddirektorei uzņemties iniciatīvu un apkopot no iedzīvotājiem iesniegumus par gadījumiem, kad uz valsts autoceļiem Alūksne – Lucka un Alūksne – Jaunlaicene pēc remonta no lidojošajiem akmeņiem bojāti transportlīdzekļi, un kopīgi vērsties “Latvijas valsts ceļos” zaudējumu piedziņai, tādējādi aizstāvot novada iedzīvotājus.

“Pašvaldībai vajag paņemt iniciatīvu par lidojošajiem akmeņiem uz abiem ceļiem. Stikli automašīnām ir izsisti, manai arī – vajag uzņemties iniciatīvu, lieta ļoti nopietna,” sacīja A. Melders.

Alūksne – Litene ceļa posms/ Loreta Jargane

Alūksnes novada domes priekšsēdētājs Arturs Dukulis skaidroja, ka pašvaldības pārstāvjiem par to jau bijušas sarunas ar minēto valsts uzņēmumu. “”Latvijas valsts ceļi” apgalvo, ka šo lietu kontrolē un ņēmuši savās rokās. Ir valstī jau ceļi, kur šo virskārtu novāc. Ar valsts uzņēmuma Alūksnes nodaļas darbinieku Juri Priednieku ir par to runāts katru nedēļu. Tas ir valsts ceļš – pašvaldībai nav teikšanas, lēmēji ir “Latvijas valsts ceļi”,” skaidroja A. Dukulis.

A.Melders tomēr uzstāja, ka pašvaldībai jāuzņemas iniciatīva. “Kāda nozīme pašvaldībai tad?” viņš jautāja.

A.Dukulis jautāja deputātei Līgai Langratei, vai nesenajā tiešsaistes sarunā ar satiksmes ministru Tāli Linkaitu runāts arī par šo, saņemot apstiprinošu atbildi.

“Jā, ministrs izskaidroja, kā jārīkojas. Cietušajiem jāvēršas “Latvijas valsts ceļos” – tie no būvnieka piedzīs zaudējumus. Šāda prakse Latvijā līdz šim nav iedzīvināta, autovadītājiem pašlaik tās ir individuālas problēmas, bet pasaules prakse ir, ka būvnieks atbild par savu nekvalitatīvi veikto darbu,” sacīja L. Langrate.

Savukārt deputāts Jānis Skulte rosināja būvniekam likt ik pa laikam savākt akmentiņus no ceļa braucamās daļas, lai mazinātu turpmāku gadījumu skaitu ar sabojātu automašīnu stikliem. “Kad jauno segumu uzklāja, lieko noslaucīja. Lai tagad arī noslauka,” sacīja J. Skulte.

A.Melders vēl piebilda, lai arī uz ceļa Alūksne – Litene izvieto atļautā braukšanas ātruma ierobežojuma zīmi 70 km/h. A. Dukulis skaidroja, ka par to jau norādīts un saņemta atbilde, ka “zīmi nevarot likt, jo jāliek tam, kas remontēja.”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Pievieno komentāru