Reklāma

Abonēšana turpinās, ieviestas inovācijas

Foto: LA.lv

Preses izdevumu abonēšana 2021. gadam AS “Latvijas pasts” arī šogad sākās 1. oktobrī un rit bez pārsteigumiem. Paralēli tam “Latvijas pasts” strādā, lai ieviestu inovācijas. Par panākumiem līdzšinējā darbā pasta vadība attālināti informēja preses izdevējus.

Abonē vairāk

“Salīdzinot ar pagājušo gadu, šogad oktobrī, pirmajā abonēšanas mēnesī jaunajam periodam, bija būtisks kritums mēneša pirmajā pusē, taču tendence abonēt palielinās. Palielinās arī iedzīvotāju presi abonēt vēl šim gadam,” atklāja “Latvijas Pasta” Komercvadības departamenta direktors Mārtiņš Liepiņš. Kopumā pašlaik abonēšana nākamajam gadam visvairāk veikta “Latvijas pasta” internetkanālā. “Abone.lv”, taču noformēto abonementu skaits ievērojami palielinājies arī pie pastniekiem, ko vadība skaidro ar “Covid -19” izplatību. Kāda abonēšanas aktivitāte ir izdevniecībās, kas arī piedāvāabonēšanas pakalpojumu, pasts pašlaik nezina, jo šos rezultātus apkopos tikai gada beigās. Tomēr neapšaubāmi šī gada lielākais abonementu pirkums uz kopējā fona vērojams tieši pie izdevējiem. “Būtiski, lai lasītāji saglabā vēlmi lasīt, saņemt preses izdevumus mājās arī nākamgad,” uzsvēra AS “Latvijas pasts” valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Augsta komisijas maksa

Lai gan M. Liepiņš abonēšanas samazinājumu pasta nodaļās skaidro ar koronavīrusa ietekmi, izdevēji nav vienisprātis ar viņu – pārāk augsta ir pasta noteiktā pakalpojuma maksa. M. Liepiņš atzina, ka cenas pieaugums no 0,71 eiro, kāds bija pērn, uz 1,50 eiro šogad par viena abonementa noformēšanu nav patīkams. Tomēr nepiekrita, ka abonētāju skaita samazinājums ir tikai tādēļ. “Tas gan neraisa vēlmi abonēt pasta nodaļās un pie pastnieka, bet iemesli, iespējams, ir citi – ērtāki pirkšanas risinājumi. Cenu nepacēlām, lai nopelnītu, bet jo no katra pārdotā abonementa cietām zaudējumus,” teica M. Liepiņš.

Izdevēji norādīja, ka liela daļa pastnieku abonentiem piegādā arī pensijas, un tas nozīmē, ka par vienu un to pašu nācienu iedzīvotāji pastam samaksā vairākkārt. Tam gan M. Vilcāns nepiekrita, jo uzskata, ka ne visi abonenti pasūtījuši pensijas piegādi mājās un ne visi no šiem cilvēkiem abonē presi. “Pasta cenrādī par katru pakalpojumu ir noteikta cena, nevis viena par vairākiem pakalpojumiem. Protams, ir gadījumi, kad pakalpojumi pārklājās, un klientam tas nav izdevīgi, bet tik sīki to izdalīt mēs nevaram,” atbildēja M. Liepiņš.

Domā par nākotni

Labā ziņa ir tā, ka valdība arī šogad lēmusi 2021. gadā turpināt AS “Latvijas pasts” daļēji kompensēt abonēto preses izdevumu piegādes pakalpojuma radītos zaudējumus. Kā būs 2022. gadā, vēl nav zināms. Pasta vadība arī atklāja, ka uzņēmums jau vairākus mēnešus veic eksperimentus ar dažāda veida mainīgajiem lielumiem, lai secinātu, kā efektīvāk un ātrāk nodrošināt preses piegādi abonentiem Rīgā bez izmaksu pieauguma. Diemžēl neviens no eksperimentiem pašlaik nav sniedzis acīmredzamu ieguvumu izmaksu un laika ziņā. Tiklīdz būs pozitīvi rezultāti, ātrākas preses izdevumu piegādes plānots ieviest arī reģionos. “Pastam arī turpmāk jāstrādā pie piegāžu kvalitātes. Līgumiskās saistības jūs izpildāt, bet mūsu vēlmes tomēr ne,” vēlot stipru veselību kolēģiem un sūtot pateicības vārdus par paveikto darbu pastniekiem visā Latvijā, preses konferencē teica Preses izdevēju asociācijas valdes priekšsēdētāja vietnieks Guntars Līcis.

Kopš oktobra beigām pastā veiksmīgi darbojas šķirošanas līnija, kur ienākošos un izejošos sūtījumus šķiro automātiski, kas būtiski uzlabo kvalitāti un ietaupa izmaksas. Tāpat būtiskas izmaiņas veiktas pasta piedāvātajos pakomātos – tagad var norēķināties ar maksājumu kartēm un saņemt pēcmaksas sūtījumus.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Pievieno komentāru