Reklāma

Attālināto mācību realitāte

Strautiņu pamatskolas skolotāja Tija Āboliņa ir viena no skolotājām, kura izmanto iespēju sniegt skolniekiem individuālas konsultācijas klātienē. Tās gan notiek stingri ievērojot visas drošības pasākumus – ievērojot distanci un klases telpā atrodoties sejas maksā.

Klātienes konsultācijas pandēmijas laikā ir glābiņš gan skolotājam, gan bērnam. Uz konsultācijām bērni nāk labprāt, arī vecāki tās atbalsta. Tā ir iespēja “aizlāpīt” attālināto mācību zināšanu robus.

“Daudzi pieaugušie atzīst, ka ir grūti motivēt sevi darbam mājām. Bērniem ir tāpat – viņi ir mājās un labprāt darītu ko citu nevis mācītos,” saka T.Āboliņa. Apzvanītās Apes un Alūksnes novadu skolas atklāj vēl virkni problēmu – nepietiek datoru, vājš interneta pieslēgums, trūkst atbalsta no ģimenēm, vai arī vēl skaudrāk – nabadzības dēļ bērni kautrējas ieslēgt savus datorus.

Lielākās bažas pandēmijas laikā ir par to, ka virkne bērnu varētu sākt ilgstoši kavēt mācības un rezultātā palikt bez izglītības vispār. To rāda arī dati. Ja pirms pandēmijas Alūksnes novada skolās bija vien trīs skolēni ar ilgstoši neattaisnotiem kavējumiem, tad šajā mācību gadā jau astoņas reizes vairāk, liecina Izglītības kvalitātes valsts dienesta dati. Kā iemeslus kavējumiem skolas norādījušas attālinātā mācība procesa grūtības, tostarp motivācijas trūkumu un ģimenes apstākļus. Pieaudzis arī “otrgadnieku” skaits.

Vairāk lasi 19.marta laikrakstā “Alūksnes un Malienas Ziņas”. Lasi laikrakstu elektroniski šeit.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt