Svētdiena, 28. decembris
Inga, Ivita, Irvita, Ingeborga
weather-icon
+-1° C, vējš 3.58 m/s, Z-ZR vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Skolu tīkla pētījumā kā prioritāri rekonstruējams noteikts 31 ceļa posms 263 kilometru garumā

Optimāla skolu tīkla pētījumā kā prioritāri rekonstruējams noteikts
31 ceļa posms ar kopējo garumu 263 kilometri, aģentūru LETA informēja
izglītības un zinātnes ministrs Kārlis Šadurskis (V).
Viņš skaidroja, ka Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) un skolu
tīkla pētījuma eksperti ar Satiksmes ministrijas pārraudzībā esošo
uzņēmumu “Latvijas Valsts ceļi” vispusīgi analizējuši situāciju un
nepieciešamos risinājumus ceļu stāvokļa uzlabošanai. Savukārt ar
Autotransporta direkciju meklēti labākie risinājumi skolēnu pārvadājumu
nodrošināšanai.

Optimāla vidusskolu tīkla modelī rekonstruējamie ceļa posmi ir ar
vienu no augstākajām pievienotajām vērtībām, un to izbūve pozitīvi
ietekmētu vairāku lauku reģionu iedzīvotāju dzīves kvalitāti un
veicinātu ekonomisko aktivitāti, piebilda ministrs.

Šadurskis pārliecināts, ka kopumā, realizējot IZM un skolu tīkla pētījuma ekspertu ieteikumus, ieguvēja būs visa sabiedrība.

Politiķis uzskata, ka mūsdienīgs, realitātei atbilstošs vidusskolu
tīkls ir vajadzīgs, lai celtu pedagoģijas profesijas prestižu,
skolotājiem nodrošinātu pienācīgu atalgojumu, lai bērni iegūtu tās
zināšanas un prasmes, kas veidos gan pašu personisko labklājību un
dzīves kvalitāti, gan pārtikušu Latviju.

Skolu tīkla pētījumā vispusīgi ir analizēti demogrāfiskie dati un
procesi, ekonomiskā aktivitāte, nākotnes potenciāls, valsts
starptautiskā konkurētspēja, izglītības kvalitātes rādītāji, publiskās
infrastruktūras pieejamība, mobilitāte, kā arī virkne citu aspektu.

IZM uzskata, ka, veicot pārmaiņas skolu tīklā, tiešie ieguvēji būs
skolēni un skolotāji. Pedagogiem tā būs iespēja saņemt labāku atalgojumu
un strādāt mūsdienīgā un ērtā darba vidē, sacīja ministrs, piebilstot,
ka pašvaldībām skolu tīkla sakārtošana sniegs jaunas iespējas
mērķtiecīgāk ieguldīt modernas skolas infrastruktūrā, mācību vides un
līdzekļu aprīkojumā, kā arī veidot pievilcīgu un ērtu vidi gan
skolēniem, gan pedagogiem.

Ministrs atgādināja, ka saskaņā ar izglītības politikas plānošanas
dokumentiem vidusskolām ir jākoncentrējas attīstības centros, piesaistot
arī tuvākās teritorijas skolēnus. Optimāla vidusskolu tīkla modelī
rekomendējamais skolēnu skaits ir viens no rādītājiem, lai ar skolu
dibinātājiem, pašvaldībām meklētu katrai konkrētai situācijai vislabāko
attīstības ceļu.

Šadurskis uzsvēra, ka rekomendējamais skolēnu skaits iezīmē mērķi,
kas būtu jāsasniedz, taču optimāla skolu tīkla priekšlikuma
sagatavošanai pētnieki izmantojuši ne tikai kvantitatīvos un
kvalitatīvos rādītājus, bet arī reālos apstākļu katrā konkrētajā
reģionā.

Optimāla vidusskolu tīkla modeļa ieviešanai tiek paredzēta pakāpenība
un kritēriju segmentēšana atbilstoši iedzīvotāju blīvumam, kā arī
paredzot izņēmumus attālās un mazapdzīvotās teritorijās.

Skolu tīkla pētījums ministra ieskatā ir unikāla bāze, kas sniedzas
daudz tālāk par izglītības jomu – tas ir pamats, lai efektīvi,
sabiedrības interesēs plānotu arī citas nozīmīgas jomas iedzīvotāju
dzīves kvalitātes uzlabošanai.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri