eTwinning ir Eiropas Savienības Comenius programmas aktivitāte, kas ir veltīta pirmskolas, pamatskolas un vidusskolas izglītībai. Tā ir piemērojama visiem izglītības kopienas biedriem: skolēniem, skolotājiem, vietējās varas pārstāvjiem, vecāku asociācijām, nevalstiskām organizācijām, visiem, kam ir kāda saistība ar izglītību.
eTwinning un tā tiešsaistes rīki sāka darbu 2005.gadā un tā galvenais mērķis bija nodrošināt skolotājus ar tiešsaistes platformu, lai tie varētu atrast viens otru un sadarboties, attīstot mācību projektus un iesaistot savus skolēnus šajos projektos. eTwinning ir izglītojoša struktūra, kurā skolas var līdzdarboties ar Interneta starpniecību ar partnerskolām no citām Eiropas valstīm. Tā veicina skolu sadarbību Eiropā ar informācijas un komunikāciju /IKT/ starpniecību, nodrošinot atbalstu, palīgrīkus un pakalpojumus, lai skolotājiem būtu vieglāk formēt īstermiņa un ilgtermiņa partnerattiecības, jebkura mācību priekšmeta ietvaros veidojot kopīgus projektus. Šodien eTwinning kopienā darbojas 84484 dalībnieki un ES valstis /arī uzņemta šajā kopienā ir Turcija/, ir aktīvi 4609 projekti.
Mūsu skolas eTwinning darba grupa /skolotājs un skolēni/ uzsāka darbu 2008.gada rudenī. Aktīvas darbības rezultātā īstenotie 8 projekti saņēma Nacionālo Kvalitātes sertifikātu, bet 6 – arī Eiropas Kvalitātes sertifikātu. Aktīvākajiem skolēniem bija iespēja 2009.gada jūnijā piedalīties pirmajā eTwinning nometnē, ko rīkoja Latvijas eTwinning Nacionālais Atbalsta Dienests. Viens no pagājušajā gadā īstenotajiem projektiem tika izvirzīts eTwinning Nacionālajai Gada balvai un iekļuva finālā – sešu labāko projektu skaitā. Šo sešu projektu vadītāji tika uzaicināti piedalīties eTwinning gadskārtējā konferencē, kas šoreiz notika Spānijas pilsētā Seviļā laikā no 5. – 7.februārim. eTwinning gadskārtējo konferenci Seviļā organizēja eTwinning Centrālais atbalsta dienests kopā ar eTwinning Nacionālajiem atbalsta dienestiem, sadarbībā ar Eiropas Komisiju. Konferences laikā tika apkopoti eTwinning gada rezultāti, apbalvoti gada eTwinning projektu uzvarētāji, kā arī – konference bija eTwinning 5 darbības gadu izvērtējums. Konferences laikā skolotāji – projektu koordinatori tikās un dalījās pieredzē, nodibināja kontaktus nākotnes projektu īstenošanai. Es tikos ar projektu partneriem /IKT skolotāja, mūzikas skolotāja, angļu valodas skolotāja/ no Zviedrijas, Slovēnijas /kopā izstrādājām projektu „Traditional Folk songs”/ un Polijas /kopā strādājām pie projekta „All teachers work together” un arī turpinām strādāt pie vairāku projektu īstenošanas/. Konferences laikā apmeklēju tās izstādēs, ko organizēja katras valsts NAD: eTwinning un Comenius; Eiropas eTwinning valstu sadarbība; Partneru meklēšanas stends; Drošība Internetā un eTwinning, kā arī vairākas citas tematiskās izstādes. Ar sava projekta darbiem piedalījos Latvijas stenda veidošanā. Konferences laikā notika vairākas nodarbības vācu, franču un spāņu valodā, bet galvenā darba valoda bija – angļu valoda. Kopumā notika 27 nodarbības. Dalība sekojošās nodarbībās „Intercultural Understanding in eTwinning”, „Using Elluminate for eTwinning” un „Social Inclusion – a whole school approach for eTwinning” sniedza vērtīgu pieredzes materiālu gan teorētiski, gan praktiski, ieguvu arī izdales materiālus, bet dalība nodarbībā „eTwinning prize winners” /Maths science, kas bija apvienota ar IKT / sniedza pierādījumu, ka ļoti profesionāla sadarbība starp partnervalstīm kvalitatīva projekta izstrādē un īstenošanā sniedz ieguldījumu skolotāja pieredzes pilnveidošanā un skolēnu pasaules redzējuma attīstīšanā. Sarunās ar kolēģiem nonācu pie secinājuma, ka viņu skolās neeksistē problēma ar skolēnu iesaistīšanu eTwinning
projektu darbā. Mums, diemžēl, ir tāda problēma. Man ļoti grūti atbildēt uz skolēnu jautājumu “Kas man par to būs?”, jo – es nezinu, vai materiālais ir primārais jomā, kurā ir dota iespēja pilnveidoties. Es nezinu, vai darot tādus darbiņus, kas paver plašāk pasauli un ļauj iepazīties ar citu valstu kultūrām, iegūt sarakstes draugus /iespēju kādreiz satikties/ un iespēju izglītoties pāris soļus uz priekšu mācību programmai, piemēram, informāciju tehnoloģijās ir vērtējams ar “kas man par to būs?” Diemžēl, tāda ir tendence. Citās Eiropas valstīs šajos projektos darbojas visa skola, visas klases un tas ir lepnuma cienīgs darbs. Kolēģe no Rumānijas bija fantastiski sajūsmināta stāstot par to, kā viņas bērni projekta laikā īstenoja ciema centrā ķīmisko eksperimentu izrādi un – cik daudz bija skatītāju šai izrādei! Viņas un sadarbības partneru projekts ieguva vienu no eTwinning Gada balvām Eiropā. Nīderlandes partnere pastāstīja, ka – viņa ir projekta koordinatore, bet kolēģi un skolēni piedalās projektā veicot uzdevumus, un jūtot gandarījumu par paveikto, par atpazīstamību Eiropā. Ir jāiegulda darbs. Protams. Skolotājs ir tas, kurš māca skolēnu strādāt ar informāciju tehnoloģijām, apstrādā skolēnu darbus, labo tos, plāno darbu. Kopīgiem spēkiem sasniegtais rezultāts ir skaists un interesants.
Šogad mēs īstenojam piecus eTwinning projektus, no kuriem divos vairāk darbojas skolotāja, jo tie ir vērsti uz metodoloģiju. Projektā “Mans draugs ir reāls draugs” piedalās četri skolēni no 6.klases, projektā “Mana mājas lapa” – divi skolēni no 8.klases, projektā “Manas skolas 3 ziemas dienas” – divi skolēni no 9.klases. Paldies viņiem! Mūsu skolā visiem un katram tiek piedāvātas iespējas pilnveidoties un attīstīties aktīvāk, pilnvērtīgāk – iesaistoties dažāda veida projektos un aktivitātēs, bet – cik daudzi no visiem šīs iespējas izmanto?eTwinning gadskārtējās konferences laikā gūtā informācija un pieredze noteikti tiks izmantota turpmākai eTwinning darbības paplašināšanai un popularizēšanai savā valstī, veicinot savu kolēģu-skolotāju iesaistīšanos eTwinning projektos, popularizējot IKT izmantošanu mācību procesā.