Piektdiena, 26. decembris
Dainuvīte, Gija, Megija
weather-icon
+2° C, vējš 2.24 m/s, Z vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Pedagoģiskos lasījumus vērtē atzinīgi

Alūksnes Izglītības savienība kopā ar RPIVA Nepilna laika studiju organizācijas un realizācijas Alūksnes daļu trešo reizi organizēja pedagoģijas maģistru lasījumus skolotājiem, kas ir pirmā kursa studenti augstskolā.

Alūksnes Izglītības savienība kopā ar Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolas (RPIVA) Nepilna laika studiju organizācijas un realizācijas Alūksnes daļu trešo reizi organizēja pedagoģijas maģistru lasījumus skolotājiem, kas ir pirmā kursa studenti augstskolā. Ceturtdien viņi klausījās deviņu zinātnisko darbu autorus.
“Studenti pedagoģiskajos lasījumos uzzina daudz noderīga izglītības procesam un darbam. Tajos iespējams iegūt informāciju, par kādām tēmām jau ir rakstīti darbi, kā arī pieredzi to izstrādāšanā. Var saņemt padomus, kā veikt pētījumus vai zinātniskā darba izstrādi. Turklāt maģistri un bakalaurs iepazīstināja ar saviem darbiem par dažādām tēmām, kas ir pašlaik aktuālas,” atzīst RPIVA Nepilna laika studiju organizācijas un realizācijas Alūksnes daļas vadītāja Anita Pētersone.
Kad Alūksnes Valsts ģimnāzijas direktora vietniece mācību darbā Ilga Ozoliņa izstrādāja maģistra darbu pedagoģijā “Pašvērtējuma nozīme skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu vērtējuma objektivitātes nodrošināšanā”, tā bija novatoriska tēma, bet tagad kļuvusi sevišķi aktuāla. Par to zinātniskos darbus izstrādā daudzi bakalauri, maģistri un doktori. I.Ozoliņa secina, ka viņai tēmas izvēle palīdzēs uzlabot darbu, jo ir noteikti kritēriji ne tikai audzēkņu, bet arī skolotāju pašvērtējumam. A.Pētersone norāda, ka atraktīvs ir ģimnāzijas darbmācības skolotāja Harija Stradiņa bakalaura darbs par bērnu tuvināšanu dabai.
“Skolēni ir jāved dabā, lai viņi to uztvertu ar emocijām un mācītos izmantot dabas bagātības, neļaujot tās iznīcināt,” uzver A.Pētersone. Alūksnes sākumskolas skolotāja Iveta Kronberga dalījās pieredzē, kā ar rotaļām bērnus sagatavot radošam darbam.
Studenti atzinīgi vērtē pedagoģiskos lasījumus, jo tajos uzzina praktisku pieredzi, ko var izmantot darbā. Viņiem liekas neinteresanti klausīties teorētiskas lekcijas, tomēr arī tās ir vajadzīgas. “Teorētisko guvumu novērtē tikai pēc laika, jo bez tā nav iespējama prakse. Tiesa, notiek arī otrādi – izmantojot pieredzi, raksta teorētisku darbu,” pauž A.Pētersone. Pēc gada varēs vērtēt RPIVA Alūksnes daļas maģistru pedagoģiskos lasījumus.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri