Šonedēļ 9.klašu skolēni no Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas un Dāvja Ozoliņa Apes vidusskolas kārtoja pirmo eksāmenu latviešu valodā.
Šonedēļ 9.klašu skolēni no Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas un Dāvja Ozoliņa Apes vidusskolas kārtoja pirmo eksāmenu latviešu valodā. Izglītības satura un eksaminācijas centrs to organizē eksperimentālā kārtā un rezultātus vērtēs centralizēti.
Piloteksāmenu valsts valodā šonedēļ kārtoja arī Alūksnes vidusskolas un Pededzes pamatskolas audzēkņi.
“Ģimnāzijā eksperimentālo latviešu valodas eksāmenu kārtoja 143 audzēkņi. Seši skolēni no pārbaudījumiem ir atbrīvoti slimības dēļ. Piloteksāmenu latviešu valodā ģimnāzijas 9.klašu skolēni kārtoja arī pagājušajā gadā,” saka E.Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas direktora vietniece mācību darbā Daina Dobre – Dubre.
Viņa uzsver, ka negodīga eksāmena kārtošana nav iespējama, jo katram skolēnam ir savs kods, kas norāda, kurā telpā viņam jāatrodas. “Audzēkņiem bija jāizpilda divas daļas – rakstu un mutiskā. Rakstu daļā pārbaudīja skolēnu lasīšanas un rakstīšanas prasmes, kā arī valodas sistēmas izpratni. Mutvārdu daļā jauniešiem bija jārunā par tēmu, kas viņiem šķiet interesanta un aktuāla,” stāsta D. Dobre – Dubre.
Līdzīga eksāmena uzbūve ir arī mazākumtautību skolām. Rakstu daļā pārbaudīja viņu klausīšanās, lasīšanas, valodas lietojuma un rakstīšanas prasmes, bet mutvārdu daļā jauniešiem bija jāatbild uz intervētāja jautājumiem, jāstāsta par attēlos redzamajām situācijām un kopā ar klasesbiedru jāveic sadarbības uzdevums.
Ģimnāzijas 9.d klases audzēkne Una Bite eksāmenu vērtē kā kontroldarbu. “To veicot, bija jārēķinās, ka visi uzdevumi bija jāizpilda noteiktā laikā. Pieļauju, ka manā rakstu darbā būs kļūdas, bet kopumā rezultātam ir jābūt labam,” ir pārliecināta jauniete. 9.a klases audzēknis Ingus Skaistkalns neslēpj, ka latviešu valoda nav viņam tīkamākais mācību priekšmets. “Man šis pārbaudījums šķita sarežģīts, jo nepatīk rakstīt lielus, apjomīgus darbus. Manuprāt, arī ar piedāvāto tekstu eksāmena darbā bija grūti strādāt,” apgalvo I.Skaistkalns.
D. Dobre – Dubre uzsver, ka katra skolēna eksāmena rezultāts ir atkarīgs no viņa zināšanām. “Domāju, ka rezultātiem ir jābūt labiem. Protams, pat viscentīgākais audzēknis var kļūdīties, neuzmanīgi izlasot uzdevuma noteikumus, jo viņam šķiet, ka visu zina. Bet tāds, kam sekmes nav bijušas tik labas, var eksāmenu uzrakstīt labi, ja uzmanīgi būs izlasījis nosacījumus,” spriež skolotāja.
Tie skolēni, kurus neapmierinās piloteksāmena vērtējums, ko paziņos maija beigās, varēs eksāmenu kārtot atkārtoti 6., 9., 10. un 11.jūnijā. Pamatskolas izglītības dokumentā ierakstīs labāko vērtējumu. Toties nākamgad 9.klašu audzēkņiem būs iespēja latviešu valodas eksāmenu kārtot tikai vienreiz, centralizēti.