Starptautisko kravu pārvadājumu firma SIA “Zelta balodis”, kas darbojas Alūksnē, šomēnes atzīmē desmit gadu darbības jubileju.
Starptautisko kravu pārvadājumu firma SIA “Zelta balodis”, kas darbojas Alūksnē, šomēnes atzīmē desmit gadu darbības jubileju.
“Mūsu firma piedāvā dažādu kravu pārvadājumus uz Beļģiju, Nīderlandi, Vāciju, Itāliju, Somiju un Zviedriju. Vajadzētu iespējas Eiropas tirgū paplašināt, taču tam vajadzīga jauna tehnika. Šobrīd mūsu biznesu spēcīgi ietekmē degvielas cenu palielinājums,” laikrakstam stāsta SIA “Zelta balodis” viens no īpašniekiem Dainis Zeltiņš.
Ideja par firmas izveidi radusies īpašniekiem Dainim Zeltiņam un Viesturam Balodim, jo abi bijuši tālbraucēji šoferi un viņu vaļasprieks – piedalīties autosacīkstēs.
“Firmas darbības sākums nebija viegls, jo biznesu sākām no nulles. Tad arī kredītus no bankām nevarēja paņemt, tikai no privātpersonām. Pirmajos reisos uz Somiju devāmies paši,” atceras D. Zeltiņš.
V. Balodis piebilst, ka padomju gados kravu pārvadājumu bizness uz ārzemēm Latvijā bija svešs. “Mēs bijām vieni no pirmajiem, kas to uzsāka. Mums bija vajadzīgas zināšanas šajā jomā. Tās pamazām ieguvām tāpat kā pastāvīgus klientus. Tagad bizness ir nostabilizējies,” saka V. Balodis.
Pirmā tikusi iegādāta “DAF” markas automašīna. Firmas desmit darbības gadu laikā autoparks pakāpeniski paplašinājies – tagad tajā kopumā ir 14 “Scania” un “Volvo” markas automašīnas.
“Pērn iegādājāmies divas jaunas un trīs mazlietotas šādu marku automašīnas. Tās ir modernas un komfortablas, lai šoferi tālajā ceļā justos ērti. Tehnikai jāatbilst Eiropas prasībām, lai varētu veikt starptautiskos pārvadājumus,” uzsver D. Zeltiņš.
V. Balodis norāda, ka firmas darbībai nav sezonas raksturs, jo mašīnas atgriežas no kārtējā reisa un dodas nākamajā. Gadā reisos nobraucot vidēji 130 000 līdz 150 000 kilometru. Uzņēmumā strādā 16 šoferi.
“Kadri īpaši nemainās.Jauni šoferi klāt nenāk. Vidējais to vecums ir 30 līdz 40 gadi. Doties tālajos reisos var tie, kam šāds darbs ir sirdslieta, nevis tikai peļņas ieguves veids,” ir vienisprātis abi īpašnieki.
Viņi skaidro, ka par citu biznesu netiekot domāts, esot jāturpina iesāktais. Nākotnes ieceres uzņēmuma darbībā īpašnieki nevēlas atklāt, kamēr neesot īstenotas.
“Biznesā raksturīgi, ka tas var iet te uz augšu, te uz leju. Prasības palielinās, un mēs nedrīkstam stāvēt uz vietas, bet jādomā par uzņēmuma attīstību. Svarīgs ir godīgums un uzticēšanās,” vērtē īpašnieki. Konkurence pārvadājumu biznesā esot spēcīga.
“Daudzas firmas strādā ar dempingu, tāpēc ne vienmēr tā ir pozitīva. Latvijā ir reģistrēts apmēram 1000 kravu pārvadājumu firmu,” secina D. Zeltiņš.