Noslēgumam tuvojas laivu piestātņu izbūves darbi Alūksnes ezerā, kas būs vēl viens no paveiktajiem darbiem, lai labiekārtotu infrastruktūru Alūksnes ezera krastos un Pilssalā.
Laivu piestātnes Tempļakalna parkā pie 101.pakāpiena kāpnēm un Alūksnes muižas parkā pie Aleksandra paviljona izbūvē saskaņā ar projektu, ko līdzfinansē Kultūras ministrija, apgūstot Eiropas struktūrfondu finansējumu. Šajā projektā jau tika restaurēta Tempļakalna rotonda.
Paplašina piedāvājumu
“Pakalpojumu piedāvājuma paplašināšanai tūristiem un uzņēmējdarbībai pašvaldība iegulda arī savu līdzfinansējumu, un, lai sasaistītu teritorijas, kur atrodas mauzolejs un Tempļakalna rotonda, tiek izbūvētas laivu piestātnes,” stāsta Alūksnes novada pašvaldības projektu vadītāja Sanita Adlere.
Viņa uzsver, ka darbu veikšanai bija tehnoloģiskais pārtraukums. “Kad bija sals, tika ieskrūvēti pāļi un izbūvētas pamata konstrukcijas uz ledus. Kad būs atbilstoši laikapstākļi, darbi pie laipu izbūves šopavasar tiks pabeigti,” viņa saka.
Jaunās laipas būs vienotā stilā un izpildījumā ar laipu, kas jau izbūvēta pie aģentūras “Alja” ēkas.
“Arī šīm laipām virsējais materiāls – dēlis būs dziļi impregnēts, brūns, kāds jau ir laipai pie “Aljas”, savukārt laipu nesošās konstrukcijas ir no metāla, izmantoti skrūvpāļi. No koka būs tikai virsējās sijas un klāja dēļi,” norāda S.Adlere.
Laipas ar nojumītēm
S.Adlere uzsver, ka visām jaunajām laipām būs plašs pielietojums. “Pie tām varēs piestāt gan nomas laivas, katamarāni, gan citu laivu īpašnieki – uz laipām būs īpašas stiprinājumu vietas laivu pietauvošanai. Pie tām ērti varēs piestāt arī kuģītis “Marienburg” un plosts “Kaija”, lai uzņemtu vai izlaistu pasažierus. Pašvaldība ir uzrunājusi kuģīša “Marienburg” īpašniekus par iespēju nodrošināt, lai kuģītis pa Alūksnes ezeru kursētu noteiktā maršrutā un pārvadātu pasažierus – tūristus. Tāpat uz laipām varēs piestāt kājāmgājēji, tās varēs izmantot peldētāji. Laipas būs mūsdienīgi aprīkotas, būs arī kāpnītes. Abu laipu galā – pie Tempļakalna parka un Aleksandra paviljona – būs paviljona veida nojumītes ar kapara jumtu, kurās varēs patverties no lietus, saules vai vienkārši baudīt ainavu,” atklāj S.Adlere. Šo abu laivu piestātņu izbūves izmaksas ir 106 227 eiro (bez PVN), tās izbūvē pašmāju uzņēmums “ACK būve”.
Top arī sporta laipas
Šobrīd laivu piestātnes izbūves darbi notiek arī pie Alūksnes mākslas skolas – vietā, kur nesen tika nojaukta iepriekšējā laipa, kas bija kļuvusi nedroša. S.Adlere uzsver – šī laipa tiek izbūvēta citā projektā, kas saistās ar Pilssalas infrastruktūras izbūves trešo kārtu. Stilistiski laipa un izmantotie materiāli būs tādi paši kā pārējām laipām, bet šai laipai nebūs nojumītes. “Tur vēl jāizbūvē pagarinājums ezerā un jāpārtaisa laivu ielaišanas vieta ar pareizu iesēdumu. Arī šos darbus paredzēts paveikt maijā,” saka S.Adlere.
Šopavasar pabeigs izbūvēt arī sporta laipas starp “Alju” un Pilssalas tiltu, kā arī teritorijas labiekārtošanas darbus Pilssalā, celiņu bruģēšanas darbus. Savukārt maijā Pilssalā sāksies Dienvidu torņa atjaunošanas darbi.
— Līga Vīksna