Lai gan ceļi joprojām ir slideni, vakar visi SIA “Vidlatauto” autobusi atgriezās no maršruta bez grūtībām.
Lai gan ceļi joprojām ir slideni, vakar visi SIA “Vidlatauto” autobusi atgriezās no maršruta bez grūtībām. Alūksnes autoostas pārvaldnieks Jānis Nīkrencis izteica neapmierinātību, ka vēlu ar smiltīm sāka kaisīt pilsētas ielas. Turklāt sestdien tās nebija kaisītas.
“Kad ielas ir ledū un gaisa temperatūra ir apmēram nulle grādu, tad vajadzētu kaisīt ar smilšu un sāls maisījumu. Tad ledus ātri nokūst, nav grambu. Sevišķi apgrūtināta autobusu kustība ir pa Torņa un Kanaviņu ielu,” stāsta J.Nīkrencis. Viņš norāda, ka bīstamas situācijas veidojās ceturtdien. Šoferis Fjodors Čakšs atzinis, ka drebēja rokas un kājas, kad Māriņkalnā skolēnu autobusa riepas griezās uz vietas, draudot slīdēt atpakaļ.
Alūksnē ielu krustojumos bijušas vairākas avārijas. Pilsētas maršruta autobusa šoferis par labāku uzskatīja doties pēc smiltīm. Vienā gadījumā vajadzēja lūgt Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta palīdzību.
“Liepnas pagastā vajadzēja izvilkt no grāvja smago mašīnu un palīdzēt tai tikt kalnā,” norāda Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Alūksnes nodaļas priekšnieka vietnieks Jānis Šepteris.
Alūksnes 15.ceļu pārvaldes izpilddirektors Imants Mucenieks informē, ka uzņēmums kaisa pirmās šķiras ceļus un tos, kurus pieprasa. Kaisīšanai izmanto smilšu un sāls maisījumu dažādās koncentrācijās. “Šādos laika apstākļos pilsētā noteikti vajadzētu izmantot sāli. Mitrinātas sāls izmantošana ir arī daudz lētāka, turklāt smiltis pavasarī ir atkal jāsavāc,” atzīst I.Mucenieks.
Alūksnes pilsētas domes izpilddirektors Uldis Ozols atzīst, ka nav sāls tehnoloģijas piekritējs. Viņš uzskata, ka slidenā laikā ir jābrauc uzmanīgi. Ielas kaisa ar smilti. Iespējams, ka atkušņa laikā tā aizskalojas. “Turklāt ir jāņem vērā sāls ietekme uz ekoloģiju, jo dzīvojam ezera krastā,” norāda U.Ozols.