Akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu direkcija” Alūksnes nodaļa šogad saņēmusi tikpat daudz līdzekļu ceļu uzturēšanai kā pērn – apmēram 475 000 latu.
Akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu direkcija” Alūksnes nodaļa šogad saņēmusi tikpat daudz līdzekļu ceļu uzturēšanai kā pērn – apmēram 475 000 latu. Bet ir jau iztērēti diviem mēnešiem paredzētie līdzekļi – 40 000 latu vairāk, nekā bija paredzēts.
“Divas reizes vairāk ir kaisīti otrās šķiras ceļi nekā kaimiņu rajonos – Gulbenes un Valkas. Tas nozīmē, ka ir izlietots vasaras darbiem paredzētais finansējums. Ja februārī un martā būs tādi laika apstākļi, ka varēs ietaupīt, tad pavasarī braucēji no tā necietīs,” skaidro “Latvijas autoceļu direkcijas” Alūksnes nodaļas direktors Māris Salmiņš.
Viņš uzsver, ka transporta nodeva ir palielināta vieglo automašīnu īpašniekiem, bet ceļus bojā galvenokārt smagie transporta līdzekļi. Paredzams, ka transporta nodevā iekasēs par diviem miljoniem latu vairāk, taču šie līdzekļi nav paredzēti ikdienas ceļu uzturēšanai. “Periodiskai uzturēšanai saņemsim par 300 000 latu vairāk, ko izlietos divu tiltu būvei. Tie iekļauti lauku ceļu attīstības programmā,” norāda M.Salmiņš.
Akciju sabiedrībai “Latvijas autoceļu direkcija” ir jāatdod Pasaules Bankai piecu miljonu latu kredīts. Tāpēc ir skaidrs, ka papildu līdzekļus ikdienas ceļu uzturēšanai nevarēs saņemt. “Braucot no Rīgas, pa ceļam redzēju četras avārijas. Pie Alūksnes rajona robežas tā sniga, ka bija jāapstājas un jāgaida, kamēr putenis pāries. Visi zina, ka te ir mēnesi garāka ziema. To nedaudz ņem vērā – līdzekļu sadales koeficients ir 1,1, bet tas neko daudz nemaina,” secina M.Salmiņš. Viņš neatceras, ka vēl kādreiz būtu tik daudz jākaisa ceļi.