Nedēļas nogalē Latvijā bijušas 36 avārijas, bet Alūksnes pilsētā trīs dienu laikā – septiņas.
Nedēļas nogalē Latvijā bijušas 36 avārijas, bet Alūksnes pilsētā trīs dienu laikā – septiņas: 16.novembrī – Tirgotāju ielā pie tirgus, Glika ielā pie ģimnāzijas, pie degvielas uzpildes stacijas “Grodi”, 17.novembrī – Jāņkalna un Glika ielas krustojumā, Dārza un Tirgotāju ielas krustojumā un 18.novembrī – Lāčplēša ielā.
“19.novembra rītā zvanīja ceļu policija, lai kaisa ielas, jo tās atkal kļūst slidenas. Ar smilti kaisa krustojumus un piekalnes. Sestdien līdz pulksten 7.30 ielas bija nokaisītas, bet 9.00 sniga. Uzņēmumam nav tik daudz līdzekļu, lai nepārtraukti kaisītu smiltis. Šoferiem ir jāizvēlas atbilstošs braukšanas ātrums,” uzskata Alūksnes pašvaldības komunālā uzņēmuma “Rūpe” vadītāja Elita Sūna.
Akciju sabiedrības “Vidzemes ceļi” Alūksnes 15.ceļu pārvaldes priekšnieks Uldis Aizpurietis norāda, ka ziemā ielu kopšanā vislabākā tehnoloģija ir tā, kur izmanto sāli. “Tā ir lētāka nekā ar sāls un smilšu maisījumu, turklāt ielas būtu tīrākas. Bet ir jāievēro temperatūras svārstības, jo var rasties mākslīgs slidlauks. Tāpēc smilts ir nepieciešama. Tās ir pārbaudītas un noteikti labākas par “neko”,” atzīst U.Aizpurietis.
Alūksnes autoostas dispečere Ligita Dubrovina secina, ka šogad pilsētas ielas kaisa labāk. Toties lauku ceļi esot briesmīgi. “Kaisīta ir tikai Vidzemes šoseja uz Rīgu, kas ir A klases ceļš. Bet autobusiem ir jābrauc arī pa rajona zemes ceļiem,” akcentē L.Dubrovina. 15.ceļu pārvaldes izpilddirektors Imants Mucenieks pēc ceļu apskates secinājis, ka situācija ir normāla, par ko liecina informācija Latvijas Autoceļu direkcijas mājas lapā. “Pašlaik nav vajadzīgs kaisīt. Ja sāks salt, tad gan būs par to jādomā. Turklāt zemes ceļus nemaz nav paredzēts kaisīt, izņemot nokalnes. Tam līdzekļi nav paredzēti. Tiem greiders ar īpašiem nažiem veido rievas un arī nedaudz gludina,” skaidro I.Mucenieks.