Ceļu policijas darbinieki, apturot transportlīdzekli un tā vadītājam lūdzot uzrādīt autovadītāja apliecību, ne vienmēr prasa arī ģimenes ārsta izsniegtu slēdzienu par vadītāja veselības pārbaudi.
Ceļu policijas darbinieki, apturot transportlīdzekli un tā vadītājam lūdzot uzrādīt autovadītāja apliecību, ne vienmēr prasa arī ģimenes ārsta izsniegtu slēdzienu par vadītāja veselības pārbaudi.
Lai pievērstu uzmanību arī šim dokumentam, valdības komiteja 22.oktobrī izskatīja transportlīdzekļu vadītāju medicīnisko pārbaužu kārtību, tajā paredzot ieviest dažus jauninājumus, saistītus ar termiņu, kādā veicamas veselības pārbaudes.
Noteikumos, kas tika pārrunāti, bija iestrādes pagarināt veselības pārbaudes termiņus atsevišķu kategoriju transporta līdzekļu vadītājiem pat līdz desmit gadiem. Tomēr izmaiņas pagaidām neguva pozitīvu vērtējumu, tāpēc, kā informēja Ceļu satiksmes drošības direkcijas darbinieki, spēkā ir jau agrāk noteiktais veselības pārbaužu biežums.
Motociklu, vieglo automašīnu un kravas transportlīdzekļu vadītājiem veselības pārbaudi vajadzētu veikt ik pēc pieciem gadiem, bet autobusu vadītājiem – ik pēc trīs gadiem. Spēkratu vadītājiem, kas sasnieguši 60 gadu vecumu, veselībai vajadzētu sekot rūpīgāk, tāpēc pārbaudes varētu būt biežākas. Savukārt autobraucējiem invalīdiem veselības pārbaužu regularitāti nosaka viņu ārstējošais ģimenes ārsts.
Transporta līdzekļu vadītāji atceras to laiku, kad rajonu poliklīnikās bija izveidotas tā dēvētās šoferu komisijas, kur vajadzēja apmeklēt gan psihiatra, gan ausu un acu ārsta, gan fluorogrāfa kabinetu un citus. Tagad, kā noskaidrojām ģimenes ārstu prakses vietā, obligātos un citus medicīnas speciālistu apmeklējumus nosaka ģimenes ārsts.
Pareizi rīkosies tie vadītāji, kas neiebildīs pret viena vai otra ārsta apmeklējumu, jo nav nekā dārgāka par veselību.