Pirmdiena, 15. decembris
Auseklis, Gaisma
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Palielina braukšanas maksu pilsētā

Alūksnes rajona padomes sēdē nolemts noteikt vienreizēju braukšanas biļetes maksu 0,25 latus līdzšinējo 0,20 latu vietā pasažieru regulārajos pārvadājumos Alūksnes pilsētas maršrutos. Jaunais tarifs stāsies spēkā ar 20.oktobri.

“Ilgu laiku mums ir bijis zems braukšanas tarifs, tāpēc tagad ir pienācis laiks to palielināt. Mēnesī tas ir radījis 4500 latu zaudējumus pārvadātajam – “TU Vidlatauto”. Protams, braukšanas maksas palielināšana varētu tos mazināt,” skaidro Alūksnes domes priekšsēdētājs Viktors Litaunieks. Iepriekšējais tarifs nebija mainīts vairāk nekā divus gadus, tāpēc ieņēmumi no braukšanas biļetēm nesedz izdevumus. Palielinājušās ir ar pasažieru pārvadājumiem saistītās izmaksas, algas, degvielas, rezerves daļu un citu materiālu cenas.

Izveido jaunus autobusa maršrutus

Izvērtējot pārvadājumu sociālekonomisko lietderību un ņemot vērā sabiedrības intereses, tiks atklāti trīs jauni vietējās nozīmes maršruti Liepnas pagasta teritorijā skolēnu pārvadāšanai. Tie ir Liepna – Bērzupe – Liepna, Liepna – Brici – Liepna, Liepna – Sils – Liepna. Tajos paredzēts noteikt braukšanas maksu – 0,38 latus par kilometru. Šis lēmums stāsies spēkā pēc tā saskaņošanas ar Satiksmes ministriju. Alūksnes rajona padomes galvenā speciāliste ekonomikas jautājumos Gaida Zujeva norāda, ka tie varētu tikt atvērti ar 1.novembri. Šie maršruti veido 1200 kilometrus mēnesī, tāpēc pašvaldībai to uzturēšana būtu liels slogs. Paredzams, ka turpmāk pārvadājumus veiks SIA “TU Vidlatauto”. “Tas ir rajonā pirmais maršruts, ko Satiksmes ministrija paredzējusi skolēnu pārvadāšanai. Protams, nebija viegli panākt tā atvēršanu laikā, kad tiek veikta maršrutu optimizācija. Ceru, ka tas tiks atbalstīts ministrijā. Bet tā dzīvotspēju parādīs darbība,” precizē Liepnas pagasta padomes priekšsēdētājs Laimonis Sīpols. G.Zujeva norāda, ka tas šobrīd ir vienīgais legalizētais skolēnu pārvadājumu maršruts, ko veic vēl 5 – 6 pašvaldības. Lai ministrija atļautu veidot maršrutu, ir nepieciešams sociāli ekonomiskais pamatojums, kas apliecina tā lietderību. Tiesa, šajos maršrutos brauc arī pieaugušie uz darbu vai ambulanci.

Vajadzīgs sociāli ekonomisks pamatojums

Saskaņā ar grozījumiem vietējās nozīmes maršrutu tīklā Alūksnes rajonā šobrīd ir 23 autobusu maršruti. Ja Satiksmes ministrija apstiprināss jaunos skolēnu pārvadājumu maršrutus, tad rajonā būs 26 un pilsētā 2 autobusu maršruti. “Domāju, ka mūsu rajona iedzīvotāji ir salīdzinoši labā situācijā, jo viņu vēlmes tiek uzklausītas un iespēju robežās apmierinātas,” secina L.Sīpols. G.Zujeva atzīst, ka maršrutu optimizācija ir veikta bez īpašiem sarežģījumiem. Ja kaut kur tiks pieprasīts atjaunot vai izveidot jaunu maršrutu, tiks vērtēta gan vajadzība, gan iespējas. Pēdējo desmit gadu laikā ir slēgti apmēram 12 maršruti, jo tajos bija maz pasažieru, tāpēc tie nebija ekonomiski. “Dzīve visu noliek savā vietā. Varbūt sākumā šie maršruti bija vajadzīgi, bet visu laiku tiek sekots, cik daudz pasažieru brauc tajos. Galvenais vienmēr ir nodrošināt, lai varētu tikt uz skolu, darbu un veselības aprūpes iestādēm,” uzsver G.Zujeva.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri