No nākamā gada 1.janvāra paredzēts palielināt transporta līdzekļu ikgadējo nodevu, lai Valsts autoceļu fondā nodrošinātu papildu līdzekļus valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai.
No nākamā gada 1.janvāra paredzēts palielināt transporta līdzekļu ikgadējo nodevu, lai Valsts autoceļu fondā nodrošinātu papildu līdzekļus valsts un pašvaldību autoceļu uzturēšanai. Nodevas iekasēšana paredz nodrošināt papildus 2,2 miljonus latu. No tiem valsts ceļiem paredzēts izlietot 1,54 miljonus latu un pašvaldību ceļiem – 0,66 miljonus latu.
“Ikgadējās transporta nodevas palielināšana, kas dos apmēram divus miljonu latu papildu ienākumu, ceļu stāvokli daudz neietekmēs. Alūksnes rajonā ceļu uzturēšanai gadā izlieto apmēram 500 000 latu, valstī ir 16 miljonu latu, un tas acīmredzami ir nepietiekami. Maksājot lielāku transporta nodevu, autovadītāji būs prasīgāki. Ja par 10 procentu pieaugs akcīzes nodokļa daļa ceļu fondā, tad varēs risināt reģionālās ceļu programmas,” prognozē akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu direkcija” Alūksnes nodaļas direktors Māris Salmiņš.
Likumprojekts paredz ikgadējo nodevu palielināt apmēram par 50 procentiem vieglajām automašīnām, autobusiem un kravas mašīnām līdz 12 tonnām. Nodevu ieskaitīs valsts speciālajā budžetā – Valsts autoceļu fondā, no tiem 30 procentu ieskaitīs pašvaldību autoceļu fondos. No reģionālās attīstības fonda līdzekļiem nākamgad ir paredzēts remontēt koka tilta pār Pededzi Ponkuļos un tiltu pāri Gaujai Gaujienā. “Bet par iespējamo transporta nodevas papildu līdzekļu sadali nekas nav zināms. Ja tos dala proporcionāli, tad Alūksnes rajonā var saņemt vēl apmēram 50 000 latu. To pietiktu pusotra kilometra ceļa asfaltēšanai,” skaidro M.Salmiņš.
Šogad Latvijā remontēti 140 kilometri ceļu asfalta seguma, bet vajadzētu to darīt apmēram 700 kilometriem ceļa. Ik gadu valsts autoceļu finansēšanai trūkst apmēram 80 miljonu latu.