Piektdien Alūksnes rajona vispārizglītojošo skolu audzēkņiem būs olimpiāde informātikā, kas notiks 5. līdz 9.klašu un 10. līdz 12.klašu grupā.
Piektdien Alūksnes rajona vispārizglītojošo skolu audzēkņiem būs olimpiāde informātikā, kas notiks 5. līdz 9.klašu un 10. līdz 12.klašu grupā. Vienlaikus notiks arī konkurss informātikā 7. līdz 9.klasēm, kuram pieteikušies 34 dalībnieki. Vēlēšanos piedalīties olimpiādē pagaidām nav izteicis neviens audzēknis.
“Olimpiādē paredzēti uzdevumi programmēšanā, taču pamatskolas mācību kursā tā nav ietverta. Savukārt vidusskolas klasēs ir dots tikai neliels ieskats programmēšanā, tāpēc skolēni to apgūst pēc pašu iniciatīvas un ja ar viņiem skolotājs strādā individuāli. Līdz ar to radās alternatīva – ideja rīkot informātikas konkursu,” laikrakstam stāsta Alūksnes rajona skolotāju informātikas metodiskās apvienības vadītājs Ivars Līdaciņš.
Viņš norāda, ka tādējādi skolēni informātikas priekšmetā nejutīsies apdalīti, ka nevar sanākt kopā un sacensties zināšanās. Savukārt skolotāji vēlas pārbaudīt, kā paši strādā. “Metodiskajā apvienībā izstrādājām konkursa nolikumu un uzdevumus, ko apstiprināja rajona Izglītības pārvalde. Uzdevumi konkursā būs divās daļās – teorija un praktiskie uzdevumi, ko skolēni veiks programmās “MS PowerPoint” un “MS Word”,” uzsver metodiskās apvienības vadītājs. Katras daļas izpildei paredzēta viena stunda. Uz konkursu katra skola izvirzīja divus līdz trīs labākos pārstāvjus.
“Apmeklējot rajona skolas, nākas secināt, ka skolēniem zināšanas informātikā ir labas. Kopumā rajona skolas iespēju robežās ir apgādātas ar datoriem, lai gan vienmēr varētu būt labāk,” saka I.Līdaciņš. Viņš prognozē, ka problēmas varētu rasties nākamajā mācību gadā, jo jaunie standarti paredz, ka vienam skolēnam būs jānodrošina viena darba vieta pie datora.
I.Līdaciņš spriež, ka uz rajona informātikas olimpiādi varētu ierasties viens vai divi, vai pat neierasties neviens dalībnieks. Pērn rajona informātikas olimpiādē piedalījās viens dalībnieks, ko izvirzīja arī uz republikas olimpiādi informātikā.