Tieslietu ministrija ir izveidojusi elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtību valsts un pašvaldību iestādēs, kā arī juridiskām un fiziskām personām.
Tieslietu ministrija ir izveidojusi elektronisko dokumentu izstrādāšanas, noformēšanas, glabāšanas un aprites kārtību valsts un pašvaldību iestādēs, kā arī juridiskām un fiziskām personām. Paredzēts, ka jaunajai kārtībai vajadzētu stāties spēkā 2004.gada 1.janvārī.
Daudzi speciālisti šīs kārtības ieviešanu vērtē skeptiski. Elektroniskā formā dokumentu ir viegli pārveidot, tādēļ nav garantijas par tā drošumu, vai kāda trešā persona tajā neveiks neparedzētas korekcijas.
“Domāju, ka lielākā daļa Alūksnes rajona pašvaldību spētu to realizēt. Bet ir daudz problēmu, kuras valstij vajadzēja risināt, tomēr pašlaik tas nav veikts. Piemēram, Latvijā nav institūcijas, kas varētu nodrošināt pakalpojumu, lai uz elektroniskajiem dokumentiem varētu uzlikt elektronisko parakstu un laika zīmogu. Lai uz šāda dokumenta uzliktu elektronisko parakstu, nepieciešams veikt tehnoloģiski sarežģītu procesu, kura garantēšanai pašlaik ir nepietiekams juridiskais nodrošinājums. Manuprāt, tas būs iemesls, kādēļ elektronisko dokumentu aprites kārtību valstī nevarēs ieviest no nākamā gada 1.janvāra,” saka Alūksnes rajona padomes izpilddirektore Gunta Ļuļe.
Lai varētu uzsākt elektronisko dokumentu apriti starp valsts un pašvaldību iestādēm, fiziskajām un juridiskajām personām, visām valsts un pašvaldību iestādēm līdz šā gada 31.decembrim ir jāizstrādā un jāapstiprina elektronisko dokumentu iekšējās aprites instrukcijas. G.Ļuļe norāda, ka to varēs izdarīt tikai tad, ja būs zināma institūcija, kurā elektronisko dokumentu aprite būs jālegalizē.
“Alūksnes rajonā būs nelielas problēmas atsevišķiem pagastiem, kuriem šobrīd nav tehniski iespējams nodrošināt elektronisko dokumentu apriti. Šī ir pozitīvi vērtējama ideja, bet ir pietiekami daudz problēmu, lai likums nevarētu stāties spēkā 1.janvārī,” vērtē izpilddirektore.