Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis turpmāk sniegs arī tiešsaistes
konsultācijas, aģentūru LETA informēja Valsts bērnu tiesību aizsardzības
inspekcijas (VBTAI) pārstāvis Taivo Trams.
Jauns pakalpojums – čats
Kā skaidroja Trams, daļa VBTAI Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa
klientu aptaujās norādījuši, ka “dzīvā” saruna ar konsultantu vairo
nedrošību un traucē pilnībā izklāstīt savu problēmu. Tādēļ Bērnu un
pusaudžu uzticības tālrunis 116111 piedāvās jaunu pakalpojumu –
tiešsaistes konsultācijas jeb čatu.
VBTAI pārstāvis klāstīja, ka šāda opcija būtiski paplašina
psiholoģiskās palīdzības un atbalsta saņemšanas iespējas. Pašlaik ar
uzticības tālruņa speciālistiem iespējams sazināties ne tikai zvanot vai
rakstot e-pastu, bet arī sazinoties ar konsultantu tiešsaistes veidā
VBTAI mājaslapā. Šāda opcija darbojas darba dienās no plkst.12 līdz 20 –
tā ir anonīma un pieejama visiem bez maksas.
Iespēja izvēlēties vajadzībām visatbilstošāko
komunikācijas veidu
VBTAI Ģimeņu ar bērniem atbalsta departamenta direktore Amanda Vēja
norādīja, ka aizvien biežāk tiek izmantota tieši tiešsaistes vide, jo
nereti rakstot ir vieglāk izteikt savas domas un emocijas, kā arī meklēt
iespējamos risinājumus un lūgt palīdzību. Brīžos, kad negatīvo emociju,
trauksmes vai stresa ir pārlieku daudz, meklēt palīdzību var būt
patiešām grūti, atzīst departamenta direktore. Īpaši sarežģīti lūgt
atbalstu var būt tiem bērniem, kuri jūt kaunu, bailes, nedrošību, kā arī
citas spēcīgas emocijas – šādos gadījumos arī telefonsaruna var šķist
pārlieku apgrūtinoša vai biedējoša, savukārt rakstot e-pastu, atbilde
jāgaida ilgāku laiku, skaidroja Vēja.
Lai būtu iespējams sniegt psiholoģisku atbalstu visiem tiem bērniem,
kuriem ir nepieciešama palīdzība, saziņai būs vairākas iespējas – katram
bērnam būs iespēja izvēlēties viņa vajadzībām visatbilstošāko
komunikācijas veidu, uzsver departaments.