Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+4° C, vējš 3.58 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Kopumā 5% reģionālo maršrutu biļešu tirdzniecības pārkāpumi ir regulāri; daļā šo maršrutu ir lielākais reisu skaitu

Šobrīd aptuveni 5% no kopumā 1060 reģionālo
autobusu maršrutu Autotransporta direkcija ir konstatējusi
regulārus biļešu tirdzniecības pārkāpumus un/vai saņēmusi
sūdzības par šo tēmu no pasažieriem. VSIA Autotransporta
direkcijas Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone norāda, ka
šajos maršrutos pārkāpumi konstatēti vairāk nekā vienu vai
divas reizes, tādēļ pastāv risks, ka statistika par sabiedriskā
transporta izmantošanas biežumu neatbilst reālajam pieprasījumam,
kā rezultātā tajos varētu tikt pārskatīts reisu skaits.
Kampaņas “Neapzodz sevi – paņem biļeti!” ietvaros
iedzīvotāji ir aicināti ņemt biļeti, braucot sabiedriskajā
transportā, jo tas ir veids, kā parādīt, ka reiss ir vajadzīgs.

Autotransporta direkcija ir izveidojusi karti ar
maršrutiem, kuros saskaņā ar pasažieru sniegto informāciju
un/vai kontrolieru pārbaudes rezultātiem konstatēti biļešu
tirdzniecības pārkāpumi – pasažierim nav izsniegta biļete,
pasažierim, kurš par braucienu samaksājis, izsniegta nulles
vērtības biļete vai biļetē norādītā pieturvieta nesakrīt ar
to, ko šoferim tās iegādes brīdī nosaucis pasažieris. Tādējādi
var rasties situācija, ka šajos maršrutos autobusu satiksme
nākotnē varētu tikt nodrošināta retāk nekā šobrīd, jo
statistika par pārdoto biļešu skaitu varētu būt nepilnvērtīga.
Šobrīd, kad piešķirtais finansējums nav pietiekams, lai
uzturētu reģionālo maršrutu tīklu esošajā apjomā, ir būtiski,
lai iesniegtie dati par sabiedriskā transporta izmantošanas biežumu
būtu atbilstoši reālajam pieprasījumam.

“Mums ir tiešām daudz godprātīgu autobusu
vadītāju, kuri ir savas nozares profesionāļi, par kuriem esam
saņēmuši labus vārdus no pasažieriem un kuriem pateicīgi par
darbu esam arī mēs. Tāpat ir virkne pārvadātāju uzņēmumu, ar
kuriem ir izveidojusies veiksmīga sadarbība un kuriem pārkāpumu
nav vai tie ir reti. Tomēr diemžēl kontrolieri virknē maršrutu
aizvien turpina fiksēt pārkāpumus – gan pērn, gan arī šogad
tie konstatēti apmēram 16%/17% gadījumu. Tāpat par šo tēmu
saņemam sūdzības no pasažieriem. Esam novērojuši, ka biļešu
tirdzniecības pārkāpumi lielākoties tiek veikti vienos un tajos
pašos maršrutos, un lielākā daļa no tiem ir tādi, kur autobusi
dienas laikā kursē ļoti bieži. Esam pastiprinājuši kontroles
apjomu, tomēr mūsu rīcībā esošā informācija liecina, ka daļa
šoferu apmainās ar informāciju par kontroles atrašanās vietu
saziņas lietotnē WhatsApp, kur ir izveidota grupa autobusu
vadītājiem, pārkāpumus konstatēt kļūst grūtāk. Tieši šādu
autobusa vadītāju dēļ mēs esam spiesti vērsties pie
pasažieriem, aicinot pievērst uzmanību šai problēmai un ziņot
par to mums,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes
priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Informatīvās kampaņas “Neapzodz sevi –
paņem biļeti!” mērķis ir veicināt iedzīvotāju līdzatbildības
sajūtu, pieprasot braukšanas biļeti, par kuru pasažieris ir
samaksājis, un nepieļaut biļešu tirdzniecības pārkāpumus
autobusos. Nepaņemta biļete veido nekorektu statistiku par reisa
vai visa maršruta pieprasījumu, kā arī pasažierim, kuram
brauciena laikā nav biļetes vai tā ir neatbilstoša, draud līdz
20 eiro liels naudas sods vai izsēdināšana no autobusa.

Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus biļešu
tirdzniecības pārkāpumus, pasažieri var sazināties ar
kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu vai zvanot pa tālruni
27776621 un norādot autobusa maršrutu, brauciena dienu un laiku, kā
arī pieturvietu, kurā pasažieris tika uzņemts autobusā.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri