Apes novadā divās izglītības iestādēs, D.Ozoliņa Apes vidusskolā un
O.Vācieša Gaujienas pamatskolā, šomēnes sāksies projekta “Atbalsts
izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” aktivitātes. Izglītojamo
individuālo kompetenču attīstības plāns paredz divu mācību gadu laikā
izglītības iestādēs īstenot dažādus mācību un ārpusstundu pasākumus,
kopā atvēlot tam 20 485 eiro.
Projekts
paredz papildu individuālās konsultācijas bērniem, kuriem radušās
grūtības mācībās. “Piemēram, bērns slimojis vai apmeklējis sacensības un
kādas mācību vielas apgūšana izpalikusi. Lai to novērstu, bērnam būs
iespēja saņemt individuālas konsultācijas. Individuālas konsultācijas
būs arī bērniem, kuriem ir grūtības apgūt mācību vielu, – skolotāji
sniegs palīdzību, lai to veiksmīgāk apgūtu. Lai atvieglotu skolotāju
darbu, Apē projektā paredzēts finansējums skolotāja palīgam darbā ar
bērniem, kuriem ir grūtības mācīties. Šobrīd nevaru pateikt, vai palīgs
būs viens vai vairāki, tas atkarīgs, kā pati skola šo slodzi sadalīs.
Arī tas, kuri būs šie mācību priekšmeti, nav noteikts. Vien pārsvarā tie
būs 1. līdz 6.klases bērni,” stāsta projekta koordinatore Una Reķe.
Viņa atzinīgi vērtē, ka dažus gadus būs atbalsts darbam ar bērniem,
kuriem ir grūtības mācīties. Līdz šim no pedagogu mērķdotācijas
finansējums nebija paredzēts.
Paplašina piedāvājumu
Otra daļa projekta veltīta bērnu interešu attīstīšanai, kas viņiem saistošas ārpus mācību satura.
“Šobrīd
gan Apē, gan Gaujienā bērniem ir iespēja mācīties mūzikas un mākslas
skolās, bet šādu iespēju nav eksakto zinātņu priekšmetos. Apē būs
iespēja bērniem gan ķīmijā, gan fizikā, gan citos dabaszinību un
eksaktajos priekšmetos apmeklēt nodarbības pēc stundām, savukārt
Gaujienā būs eksperimenti un pētījumi dabaszinībās un vēl arī citi.
Jāteic, skolotāji ir nedaudz satraukušies, vai līdz ar projektu bērni
mazāk neapmeklēs, piemēram, mūzikas nodarbības, bet izvēlēsies kādu
pulciņu no jaunā piedāvājuma. Bērniem intereses ir dažādas, un tā tam
būtu jābūt. Varbūt bērnu interesē ķīmija, bet līdz šim viņam nav bijusi
iespēja padziļināti to apgūt,” skaidro U.Reķe. Vasarā paredzēta arī
tematiska nometne “Jauno pētnieku nometne”.
Mācīs arī speciālistus
U.Reķe
vēl kā nodarbību piemērus min lasītprasmes attīstīšanu jaunāko klašu
bērniem, jo mūsdienu bērni neprot lasīt ar izpratni; robotikas
nodarbības; domāšanas funkciju attīstīšanu, izmantojot konstruēšanu,
vizuālo programmēšanu. Apmācības paredzētas arī speciālistiem –
skolotājiem, logopēdiem un psihologiem, kā strādāt ar bērniem un sniegt
atbalstu. Līdzīgi, kā apmeklējot pulciņus, arī projekta aktivitātes jeb
papildu nodarbības bērns varēs apmeklēt ar vecāku iesniegtu iesniegumu.