Šodien, 2021. gada 26. novembrī, Sabiedriskā transporta padome atbalstīja priekšlikumu arī nākamgad nodrošināt regulārus pasažieru pārvadājumus pa šaursliežu dzelzceļu savienojumā starp Alūksni un Gulbeni, ko izpilda SIA Gulbenes–Alūksnes bānītis, vēsta Autotransporta direkcijas pārstāve Lilita Pelčere.
Padome arī tika iepazīstināta ar aktuālajiem sabiedriskā transporta nozares rādītājiem: reģionālo maršrutu autobusos un vilcienos šā gada 10 mēnešos pasažieru skaits samazinājies par attiecīgi 43% un 41%, salīdzinot ar analogu periodu 2019. gadā, kā par 20% un 18%, salīdzinot ar 2020. gadu. Tāpat Sabiedriskā transporta padome atbalstīja lēmumu piešķirt pārvadātājiem finansējumu zaudējumu segšanai 2021. gadā.
Viņa uzsver, ka ņemot vērā to, ka SIA Gulbenes–Alūksnes bānītis ir vienīgais pa šaursliežu dzelzceļu kursējošais bānītis Baltijā, kas joprojām nodrošina regulārus pasažieru pārvadājumus, Sabiedriskā transporta padome atbalstīja priekšlikumu turpināt sadarbību ar pārvadātāju arī nākamgad. Bānītis nodrošina pasažieru pārvadājumus jau vairāk nekā 100 gadus, bet no 210 kilometru garās dzelzceļa līnijas šobrīd palikuši 33 kilometri. SIA Gulbenes–Alūksnes bānītis pārvadāto pasažieru skaits, tāpat kā visur citur Latvijā, ir samazinājies – šā gada 10 mēnešos tika pārvadāti vairāk nekā 15 000 pasažieru, kas ir par 13% mazāk, salīdzinot ar analogu periodu pērn.
Šā gada oktobrī, kad valstī uz trim mēnešiem tika izsludināta ārkārtējā situācija un noteikti vairāki piesardzības pasākumi, tai skaitā ieviesta mājsēde, kas ilga līdz 14. novembrim, kā arī pagarināts skolēnu brīvlaiks, kas būtiski ietekmēja pasažieru pārvietošanās paradumus, būtiski samazinājās pasažieru skaits. Reģionālo maršrutu autobusos oktobrī tika pārvadāti 1,43 miljoni pasažieru, kas ir par 25% mazāk nekā septembrī un par 46% mazāk nekā 2019. gada oktobrī. Savukārt vilcienos tika pārvadāts nepilns viens miljons pasažieru, kas ir par 14% mazāk nekā septembrī un par 38% mazāk, salīdzinot ar 2019. gada oktobri.
2021. gada pirmajos 10 mēnešos reģionālo autobusu maršrutos tika pārvadāti 14,03 miljoni pasažieru, kas, salīdzinot ar analogu periodu 2020. un 2019. gadā, ir par attiecīgi 20% un 43% mazāk. Savukārt pārvadājumos pa dzelzceļu pasažieru skaits 10 mēnešos sasniedza 9,27 miljonus, kas ir par attiecīgi 18% un 41% mazāk, salīdzinot ar 2020. un 2019. gada 10 mēnešu periodu. Tādējādi ieņēmumi no pārdotajām autobusu un vilcienu biļetēm šā gada 10 mēnešos, salīdzinot ar analogu periodu 2019. gadā, samazinājās par 40,25%.
Sabiedriskā transporta padome atbalstīja lēmumu piešķirt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzējiem atlikušo papildu finansējumu zaudējumu segšanai 2021. gadā, tai skaitā kompensējot vīrusa Covid-19 izplatības ierobežošanai noteikto piesardzības pasākumu radītos zaudējumus. Kopumā zaudējumu apmērs sasniedz 23,4 miljonus eiro, no kuriem nepilni 15 miljoni tiek novirzīti autobusu pārvadātājiem, bet 8,4 miljoni eiro – dzelzceļa pārvadātājiem. Vairāk nekā puse šī finansējuma pārvadātājiem jau ir izmaksāta, balstoties uz jau iepriekš pieņemto Sabiedriskā transporta padomes lēmumu, bet otru daļu dotāciju pārvadātāji saņems decembra sākumā.
Sabiedriskā transporta padome sastāv no 10 locekļiem, kuru lokā ir pārstāvji no pieciem plānošanas reģioniem, Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas. Padome tika izveidota 2014. gadā.
Reklāma