AS “Sadales tīkls” aicina uzmanīties no personām, kuras uzdodas par
elektroapgādes uzņēmuma darbiniekiem, lai izmantotu iedzīvotāju
uzticēšanos uzņēmumam un veiktu krāpnieciskas darbības. Iedzīvotājiem
jāņem vērā, ka uzņēmuma darbinieki neveic skaidras naudas darījumus un
klientu īpašumos nepieprasa samaksu par sniegtajiem pakalpojumiem vai
plānotajiem elektrotīkla remontu un uzlabošanas darbiem. Uzņēmums
atgādina, ka klienti, kuriem rodas aizdomas par personu, kas klienta
īpašumā vēlas veikt elektrotīkla, tostarp elektroenerģijas skaitītāja,
pārbaudi, var zvanīt uz bezmaksas informatīvo tālruni 80 200 403 un
pārliecināties, vai konkrētā persona ir AS “Sadales tīkls” darbinieks.
Lai
nodrošinātu nepārtrauktu elektroapgādi iedzīvotājiem un uzņēmumiem visā
Latvijā, kā arī novērstu elektrotīkla bojājumus un iespējamos nelaimes
gadījumus, AS “Sadales tīkls” katru dienu veic elektrotīkla uzturēšanas,
atjaunošanas un remontu darbus. Elektrotīkla rekonstrukcijas un
uzturēšanas darbus kā elektrolīniju rekonstrukcija, gaisvadu
elektrolīniju pārbūve par kabeļu līnijām, elektrolīniju balstu un vadu
nomaiņa u.c., veic gan uzņēmuma darbinieki, gan sadarbības partneri,
savukārt elektroenerģijas skaitītājus – gan klientu īpašumos, gan ārpus
telpām, maina un pārbauda tikai AS “Sadales tīkls” darbinieki, kuriem ir
ar uzņēmuma logo marķēta darba automašīna, noteikts darbinieka formas
tērps un darbinieka apliecība. Lietotājiem, kuriem rodas šaubas par
personu, kas klienta īpašumā vēlas veikt elektroenerģijas skaitītāja
maiņu vai pārbaudi, AS “Sadales tīkls” iesaka zvanīt uz bezmaksas
informatīvo tālruni 80 200 403 un pārliecināties, vai konkrētā persona
ir AS “Sadales tīkls” darbinieks.
Valsts policijas reģistrētie
gadījumi liecina, ka ļaunprātīgās personas uzdodas par elektroapgādes
uzņēmuma darbiniekiem, stāstot, ka klienti ir pārmaksājuši par patērēto
elektroenerģiju vai tiek vākti līdzekļi elektrotīkla rekonstrukcijas un
uzlabošanas darbiem, piemēram, transformatora nomaiņai. Šādi rīkojoties,
krāpnieki rada noziedzīgām darbībām labvēlīgus apstākļus, lai ar viltu
iekļūtu klientu īpašumos un ik kā atdotu pārmaksāto summu vai veiktu
dokumentu noformēšanu. Pēc reģistrētajiem krāpnieciskajiem gadījumiem
var secināt, ka šīs personas par saviem upuriem visbiežāk izvēlas vecāka
gada gājuma cilvēkus, tādēļ AS “Sadales tīkls” aicina iedzīvotājus būt
vērīgiem un neielaist savos īpašumos nepazīstamas personas,
nenoskaidrojot viņu identitāti. Saskaroties ar šādām ļaunprātīgām
personām, Valsts policija un AS “Sadales tīkls” aicina piefiksēt šo
personu transportlīdzekļu reģistrācijas numurus, personu individuālās
pazīmes un par šiem gadījumiem nekavējoties ziņot Valsts policijai,
zvanot pa tālruni 112!
AS „Sadales tīkls” ir elektrotīkla
uzturētājs un attīstītājs Latvijā, kas nodrošina elektroenerģijas
piegādi vairāk nekā vienam miljonam klientu objektu visā Latvijas
teritorijā un elektroenerģijas sadales tīklu kopgarums ir gandrīz 95 000
kilometri.