Reklāma

Latvijas iedzīvotāju iecienītākā mobilā lietotne – Whatsapp

Foto: Attēlam ilustratīva nozīme

Viedtālruņi ir neatņemama dzīves sastāvdaļa gandrīz ikvienam – ikdienā ierastās sociālo tīklu lietotnes ļauj iegūt tūlītēju informāciju, sniegt atgriezenisko saiti, pašiem kļūt par satura veidotājiem. Vairāk kā puse jeb 54 % aptaujāto viedtālrunī visbiežāk izmanto sociālo tīklu lietotnes, no kurām par iecienītāko uzskata Whatsapp – tā apgalvo 71 % Latvijas respondentu, liecina Samsung Electronics Baltics veiktā aptauja*.

Iecienītākā lietotne Latvijā – Whatsapp, bet Lietuvā un Igaunijā – Facebook

Latvijas iedzīvotāju vidū visvairāk patērētā sociālā mediju lietotne ir Whatsapp (71 %). Platforma vairumam lietotāju jau kļuvusi ne tikai kā saziņas rīks ar draugiem brīvajā laikā, bet tā tiek izmantota arī darba sarunām un pat dokumentu un citu failu pārsūtīšanai. Tai seko sociālo platformu priekšgājēja – Facebook (57 %) un foto un video satura vietne Instagram (27 %). Interesanti, ka pārējās Baltijas valstīs, Lietuvā un Igaunijā, Whatsapp lieto ievērojami mazāks aptaujāto skaits (21 % Lietuvā un 19 % Igaunijā), kaimiņvalstīs lietotākais sociālais medijs ir Facebook (80 % Lietuvā un 59 % Igaunijā).

Jauniešu (18 – 29 gadi) vidū sociālo lietotņu patēriņš atšķiras – iecienītākā lietotne nemainīgi ir Whatsapp (71 %), tai seko Instagram (65 %) un Facebook (61 %). Trešdaļa apgalvo, ka aktīvi izmanto Snapchat un Tiktok, kas norāda, ka jaunieši daudz aktīvāk lieto sociālo tīklu platformas un veido savu radošo saturu – vairāk nekā divas trešdaļas apgalvo, ka tas ir biežākais iemesls viedtālruņa izmantošanai.

Sociālās platformas Tiktok satura veidotāja Alise Mankus jeb AlishuksM, kura ir “maciņam draudzīgā” Samsung Galaxy A52 telefona lietotāja, atzīst, ka visbiežāk izmanto Tiktok un Instagram platformas, jo tās ir parocīgākās un arī viņas vienaudži izvēlas lietot tieši tās. “Man patīk radīt motivējošu saturu, kas iedvesmo un sekotājiem iemāca kaut ko jaunu – dalos ar savu pieredzi un ieteikumiem. Tādā veidā ir viegli komunicēt ar savu auditoriju un saņemt atgriezenisko saiti,” stāsta Alise.

Sociālo lietotņu galvenais sabiedrotais – laba kamera

Neskaitot telefona cenu un zīmola jeb viedtālruņa ražotāja izvēli, 40 % jauniešu noteicošais faktors, izvēloties telefonu, ir laba kamera. Uzņemt neatkārtojamus kadrus dabā, filmēt video blogus vai uzņemt selfijus – šos mirkļus ierasts iemūžināt ar telefona kameru. “Visnoderīgākā funkcija manā A52 telefonā ir “Fun Mode”, kas ir papildfunkcija un ir pieejama uzreiz telefona kamerā. Tas ir kā izmantot lietotnei Snapchat līdzīgus filtrus kamerā – ļoti ērti un unikāli,” stāsta Alise Mankus.

*Tiešsaistes aptauju veica “Samsung Electronics Baltics” laikā no 2021. gada 16.-23. martam, sadarbībā ar pētījumu aģentūru “Norstat”. Aptaujā Latvijā piedalījās 1009 respondenti vecumā no 18-74 gadiem

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.