Reklāma

AS “Putnu fabrika Ķekava”: Latvijā atjaunojas pieprasījums pēc mājputnu gaļas

Foto: Unsplash

Prognozes par Covid-19 ietekmi uz Latvijas mājputnu tirgu bija sliktākas nekā pašreizējie dati rāda. Mūsu pārdošanas rezultāti apjoma ziņā šī gada jūnijā jau pārsnieguši pērnā gada jūnija rezultātus par 12% Latvijā un 4% Baltijā. Lai arī daudz cilvēku pašlaik dzīvo ar samazinātiem ienākumiem, kopumā, ārkārtas stāvoklim beidzoties, cilvēki šķiet atgriezušies pie ierastajiem patēriņa paradumiem. Vienlaikus esmu piesardzīgs un domāju, ka Covid-19 ietekmi izjutīsim vēl tuvākos 6 mēnešus, ja ne ilgāk,” informē Andrijus Pranckevičs, A/S “Putnu fabrika Ķekava” valdes priekšsēdētājs.

“Pašlaik “Putnu fabrikas Ķekava” mazumtirdzniecības veikalos iegādātās svaigās un gatavās produkcijas proporcija ir izlīdzinājusies pirmskrīzes līmenī. Pulcēšanās ierobežojumiem kļūstot brīvākiem, cilvēki vairāk laika pavada kopā ar ģimeni un draugiem, un kā ik gadu maijā un jūnijā, ievērojami aug pieprasījums pēc “Putnu fabrikas Ķekava” grila produktiem. Marinētās gaļas kategorijā esam pārliecinoši tirgus līderi – saskaņā ar Nielsen datiem “Putnu fabrikai Ķekava” 2019. gadā pēc pārdotās produkcijas apjoma piederēja 39,5% tirgus daļas.* Vispopulārākie grila produkti jau vairākus gadus ir cāļa pusspārni, tomēr priecājamies, ka katru gadu mūsu jaunumiem ir labi panākumi – 2019. mūsu šķiņķi Gardēžu marinādē ieguva augsto novērtējumu kā labākais jaunais produkts pārstrādātās gaļas kategorijā,” stāsta A.Pranckevičs.

“Ārkārtas stāvokļa sākumā vērojām iepirkšanās izmaiņas – liela daļa pircēju devās uz veikaliem un iepirkās ar rezervi, veidojot uzkrājumus. Tostarp arī “Putnu fabrikas Ķekava” produktus – pirka nozīmīgi vairāk svaigās vistas gaļas produktus un lika saldētavās. Tā ir saprotama psiholoģiska reakcija – jūtoties nedroši, cilvēki veido uzkrājumus, un tā rīkojās ne tikai pircēji pie mums, bet arī citās valstīs,” stāsta A.Prankckevičs.

“Aprīlī, kad panika bija norimusi, iepirkšanās kļuva mērenāka. Rezerves tika veidotas nu jau tikai nedēļai, kas atbilda arī vidējam iepirkšanās biežumam. Vairāk pirka gatavos gaļas produktus – vistas gaļas desas, cīsiņus un citus ātri pagatavojumus produktus, ko var salīdzinoši ilgi uzglabāt. Svaigo gaļu pirka vairāk krīzes sākumā. Iespējams, pavadot tik daudz laika mājās, cilvēki jau bija noguruši gatavot maltītes sev un ģimenei vairākas reizes dienā, tāpēc novērtēja ātri un garšīgi pagatavojamo produktu priekšrocības. Katrā ziņā attiecībā uz mājsaimniecībām nevaram novērot patēriņa izmaiņas – cilvēki arī pašlaik izvēlas kvalitatīvus produktus un tērē gandrīz tikpat, cik pirms pandēmijas,” komentē A.Pranckevičs.

“Nākotnē raugāmies vērīgi un esam gatavi jebkurā brīdī pielāgot ražošanu jaunām patēriņa izmaiņām. Publiskās ēdināšanas sektora krīze atstāja visredzamāko ietekmi arī uz mūsu biznesu, taču mēs optimistiski vērtējam HoReCa tirgus atveseļošanos. Šajā segmentā pārdošanas apjomi jau ir pieauguši un sasnieguši 30% no pirmskrīzes līmeņa,” komentē A.Pranckevičs.

*“AS “Putnu fabrika Ķekava” aprēķini daļēji balstīti uz Nielsen raportētiem datiem no marinētas gaļas kategorijas Mazumtirdzniecības indeksa 12 mēnešu periodam no 2019. gada janvāra līdz 2019. gada decembrim Latvijas tirgum. (Autortiesības © 2020, The Nielsen Company.)”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.