Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

Aptauja: “Viedā skola” ienāk mūsu ikdienā; vecāki pārdomā viedierīču nepieciešamību

Foto: Publicitātes

Šogad, tuvojoties jaunajam mācību gadam, vecāki piesardzīgi izvērtē skolēnam nepieciešamo lietu sarakstu, liecina iepirkšanās centra internetā 220.lv veiktā vecāku aptauja* par gatavošanos skolai. Tajā noskaidrots – gandrīz katrs trešais vecāks neizslēdz, ka nāksies pārskatīt ģimenē esošo viedierīču skaitu un to kvalitāti. Tikmēr 18% ir pārliecināti, ka ierīces vajadzēs pirkt, turklāt uzmanība tiks pievērsta arī ergonomiskas mācību vides iekārtošanai mājās. “Alūksniešiem.lv” pavēstīja pārstāve Sintija Priedeslaipa.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

COVID-19 pandēmija parādīja, cik efektīvi var organizēt savu ikdienu, ja ir pieejams nepieciešamais tehnoloģiju aprīkojums. Kaut arī jau iepriekš darbus varēja organizēt attālināti, skolēnu ikdiena no mājām vēl nebija iedomājama. Pēc UNESCO** apkopotajiem datiem, pandēmijas laikā skolu slēgšanas rezultātā visā pasaulē tika ietekmēti vairāk nekā 60% pasaules skolēnu.

Vecāki pārdomā viedierīču iegādi

220.lv sadarbībā ar pētījumu kompāniju „Norstat Latvija“ veiktā skolas vecuma bērnu vecāku aptauja Baltijas līmenī atklāj, ka, lai arī Latvijā aptaujātie vecāki vēl nesteidzas ar lēmuma pieņemšanu par vajadzīgajiem pirkumiem skolai, aptuveni trešā daļa jeb 26% vecāku neizslēdz iespēju, ka nāksies pārskatīt ģimenē esošo viedierīču skaitu un to kvalitāti. Lietuvā šādu vecāku ir vairāk – 35%, savukārt Igaunijā, līdzīgi kā pie mums, 27%.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Gatavošanās skolai ir sava sezonalitāte, kas sākas jūlija beigās un turpinās visu augustu un pat septembra sākumu. Piemēram, ja salīdzinām ar maija mēnesi, tad augustā ir vērojams skolas preču kategorijas pieaugums par piecām reizēm. Nenoliedzami, ka šogad pirkumu sarakstu ietekmē aizvadītā mācību gada noslēgums, kad skolas gaitas tika organizētas no mājām. Šī pieredze un arī nezināmais par mācību procesa tālāko organizēšanu šogad vecākiem liek piesardzīgi plānot vajadzīgos pirkumus, neizslēdzot, ka ierastā pirkuma saraksta augšgalā dominēs pavisam citas preces, piemēram, dažādas viedierīces vai mēbeles, sekojot līdzi to atbilstībai visiem ergonomikas nosacījumiem,“ norāda 220.lv komunikācijas un mārketinga vadītāja Līga Bubko.

Lielākās atšķirības vecāku paradumos ir vērojamas atšķirīgās vecuma grupās. Vecāki vecumā līdz 29 gadiem ir atvērtāki viedierīču iegādei un par to nepieciešamību ir pārliecināti 22% respondentu, kamēr vecuma grupā no 50-59 tikai 6%. Jāpiebilst, ka vieni no tehnoloģiju lielākajiem cienītājiem dzīvo tieši Zemgalē, kur 30% vecāku apsver jaunu viedierīču iegādi.

Joprojām pieprasītas ir arī tradicionālās kancelejas preces

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Tajā pašā laikā 35% vecāku norādījuši, ka lielāko izdevumu daļu arī šogad tomēr veltīs tādām skolai nepieciešamām lietām kā kancelejas preces, mugursoma, apģērbs. Kaimiņvalstīs situācija ir līdzīga – 35% respondentu Igaunijā atzīst, ka lielākos tēriņus paredz par kancelejas precēm, savukārt Lietuvā tā uzskata 34% aptaujāto.


Arī L.Bubko norāda: “Jaunie vecāku paradumi liecina, ka šobrīd liels uzsvars tiek likts uz tehnoloģijām, jo mācību procesa interaktivitāte paliek aizvien lielāka, tādējādi “viedās skolas” konceptam kļūstot par realitāti, nevis nākotni. Raksturojot pirktākās preces, kas iemanto ģimeņu uzmanību, jāmin, ka topa augšgalā ierindojas tādas preces kā elektroniskās piezīmju grāmatas, viedpulksteņi, mobilie telefoni, ārējie akumulatori jeb “Power Bank” un austiņas.“

*Aptaujā piedalījās 1086 respondenti no Baltijas valstīm, kuriem ģimenē ir vismaz viens bērns, kurš jaunāks par 18 gadiem. Aptauja veikta 2020. gada jūlijā.

** UNESCO pētījums par COVID-19 ietekmi uz izglītību, 2020.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.