Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

Plānots ierīkot veloparku

Ilustratīvs foto

Laikraksta redakcijā vērsās trīs mazbērnu vecmāmiņa ar jautājumu, kādēļ nekas nenotiek bērnu rotaļu laukumā aiz Jaunās pils. Tagad vecais rotaļu laukuma aprīkojums tur nojaukts, palikušas vien šūpoles, lai gan Alūksnes novada pašvaldībai bija ieceres, kā laukumu sakārtot. “Par to rakstīja arī vietējā prese, solot, ka plāno, notika sabiedrības aptauja. Vasara jau pusē, bet nekas nenotiek. Vai tad “Covid – 19” varēja traucēt ierīkošanas darbus? Diez vai,” saka vecmāmiņa, kura vēlējās palikt anonīma. “Bērnu laukums centrā ir ļoti svarīgs, jo ne visi aizdodas uz Pilssalas bērnu laukumu. No pieejamības viedokļa vecmāmiņām ar mazuļiem te ir ērtāk,” spriež zvanītāja.
Pēc atbildes vērsos pie Alūksnes novada pašvaldības sabiedrisko attiecību speciālistes Evitas Aplokas. “Vecā rotaļu laukuma teritorijā, aiz Alūksnes Jaunās pils, ir radusies iespēja izveidot aktīvās atpūtas objektu bērniem un jauniešiem, kāda Alūksnē vēl nav. Te plānots veloparks, kas varētu sastāvēt no vairākiem elementiem – piedzīvojumu velotrases “Velozinis”, multifunkcionāla asfalta veloparka, asfalta un piedzīvojumu velotrasēm un zonām atpūtai un citām aktivitātēm, ko izbūvēs pa kārtām. Jāteic, ka līdzīga veida objekti jau ir ierīkoti vairākās pilsētās Latvijā,” atklāj E. Aploka.
“Veloziņa” piedzīvojumu velotrase sastāv no vairākiem modulāriem koka un metāla elementiem. Tā ir rūpīgi izstrādāta, izglītojoša vide, lai drošos apstākļos apgūtu dažādas veloprasmes un mācītos pārvarēt pilsētvidē sastopamus šķēršļus – bedres, trepes, sliedes, apmales, ceļu segumu maiņas un citu. Šāda trase palīdz velobraucējam gūt izpratni un sagatavo viņu pilsētas satiksmei, skaidro E. Aploka.
Velotrase un veloparks savukārt ir interesanti braukšanas prasmju attīstīšanai gan velobraucējiem, gan arī skūteristiem, skrituļslidotājiem, skrituļdēļotājiem. Piedzīvojumu velotrasē drošos apstākļos var apgūt dažādas velobraukšanai būtiskas prasmes – līdzsvaru, koor­dināciju, stabilitāti, ātruma kontroli, manevrēšanu, pareizu trajektoriju izbraukšanu.
Projektu iekavē tā apjoms un sarežģītības pakāpe. “Taču, lai konkrēto teritoriju sagatavotu šāda objekta ierīkošanai, primāri jānovērš tās galvenā problēma – ūdens uzkrāšanās no apkārtējām augstāka līmeņa teritorijām pēc lietavām un pavasarī, kūstot sniegam, un tā novadīšana,” norāda E. Aploka.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.