Alūksnes novada pašvaldība izstrādājusi noteikumu projektu par kārtību, kādā tiek izmantota tai piederošā manta. Tie vēl jāapstiprina pašvaldības domes sēdē, bet Finanšu komitejā plašāka diskusija izvērtās tieši par pašvaldībai piederošo autotransporta parku un tā lietošanas noteikumiem.
Dažādas vietas stāvēšanai
To, ka bieži vien atsevišķi pašvaldības transporta līdzekļi novietoti stāvēšanai pie to lietotāju mājām, novērojuši ne vien novada iedzīvotāji, bet pamanījuši arī pašvaldības deputāti. Šķiet, lai novērstu šādus un citus iespējamos pārpratumus par pašvaldības transportlīdzekļu lietošanu, domes opozīcijas deputāts Modris Lazdekalns iesaka precizēt vairākus no jauno noteikumu projekta punktiem. Un viens no tiem – tieši par transportlīdzekļu novietošanu stāvēšanai. Pašvaldības izpilddirektors Ingus Berkulis skaidro, ka neatkarīgi no tā, kurai iestādei pašvaldības funkciju veikšanai lietošanā ir nodots kāds no pašvaldības transporta līdzekļiem, ir vai tam nav stāvēšanai nepieciešamā garāža, stāvēšanai noteikta tā adrese, kur iestāde darbojas. “Izvērtējot darba specifiku un nepieciešamību pēc transportlīdzekļa konkrēta uzdevuma veikšanai, iestādes vadītājs drīkst noteikt transportlīdzekļa stāvvietu arī tā vadītāja dzīves vietā, lai viņš veiksmīgi pildītu savus darba pienākumus. Piemēram, pašvaldības iestādes “Spodra” darbu vadītājam viņa darba automašīnai stāvvieta noteikta viņa dzīves vietā. Ir vēl arī citi darbinieki, kuriem transporta līdzekļa stāvvieta ir noteikta ārpus viņa darba vietas,” paskaidroja I. Berkulis.
Sodu maksā vadītājs
Noteikumu projekts nosaka, ka atbildīgā darbinieka pienākums ir pēc nepieciešamības veikt transportlīdzekļa kopšanu, tajā skaitā auto mazgāšanu un salona tīrīšanu. Tas darbiniekam nav jāveic par saviem līdzekļiem, bet katras pašvaldības iestādes budžeta ietvaros. “Pašvaldībai piederošā manta nav jākopj par privātiem līdzekļiem,” norāda pašvaldības domes priekšsēdētājs Dzintars Adlers.
Projekta noteikumi paredz, ka darbiniekiem jāievēro arī ceļu satiksmes noteikumi. To pārkāpšanu gan nekontrolēs pašvaldība, bet, ja tādu faktu ir konstatējusi policija, kas visbiežāk ir ātruma pārkāpums, un piemērojusi administratīvo sodu, pašvaldība saņem par to ziņu. “Sodu apmaksā par transportlīdzekli atbildīgais darbinieks vai arī viņam šī naudas soda summa tiek ieturēta no darba samaksas. Pašvaldība nekad nav apmaksājusi kāda darbinieka naudas sodus, to dara vadītājs, nevis auto īpašnieks – pašvaldība,” norāda I. Berkulis.
Darbu atvieglotu GPS
Deputāts M. Lazdekalns uzskata, ka būtu jāparedz arī kāda atbildība tad, ja darbinieks izturas nevērīgi pret pašvaldības mantu. “Daudzus pārkāpumus varētu novērst, ja visiem pašvaldības transporta līdzekļiem būtu uzstādīta globālā pozicionēšanas vai izsekošanas sistēma GPS, jo visiem tās nav. Tas atvieglotu vadošo darbinieku darbu šajā jomā,” domā M. Lazdekalns.
Taču I. Berkulis uzskata, ka pašlaik kontroles sistēma ir pietiekama, aizpildot maršruta ceļazīmi. “Arī Valsts kontrole, revidenti nedz par degvielas uzskaiti, nedz kilometrāžu nav snieguši aizrādījumus,” viņš norāda.
Pašvaldībai piederošās automašīnas nedrīkst izmantot personīgām vajadzībām. M. Lazdekalns uzskata, ka pašvaldības automašīnas varētu marķēt ar Alūksnes novada logo. “Priekšlikums nav slikts,” saka Dz. Adlers, “bet pašvaldības autoparks ir dažādā, arī pavisam sliktā stāvoklī, tādēļ negribam graut mūsu logo prestižu.”
vai ir kāda iestāde,kura var šiem vīreļiem aizliegt vizināties pa nodokļu maksātāju naudu.Tādi ir lietuvietis ar alja džipu,rūpes mazajs,pa medībām,adlers ar domes auto,un tā tālāk…………..