8.jūnijā,
Valmierā, vairāk kā 30 pašvaldību pārstāvji no Vidzemes
reģiona klātienē apsekoja un iepazinās ar VAS “Latvijas
autoceļu uzturētājs” (LAU) ikdienas uzturēšanas darbiem
vasaras sezonā.
„Latvijas
autoceļu uzturētāja pamatuzdevums
ir nodrošināt ceļu caurbraucamību visu gadu. Lai to nodrošinātu,
visā valsts teritorijā ir izvietotas ražošanas bāzes un ir
pieejams specifisks sezonāliem darbiem izmantojams tehnikas parks –
vairāk nekā 1300 tehnikas vienības un profesionāli darbinieki.
Līdz ar to nepieciešamības gadījumos spējam operatīvi mobilizēt
resursus un novērst krīzes situācijās, piemēram, plūdos,
radītos postījumus“ uzsver VAS
“Latvijas autoceļu uzturētājs”
valdes
priekšsēdētājs Raitis Nešpors.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis pašvaldību
pārstāvjus informēja par autoceļu tīkla attīstību Vidzemes
reģionā, tajā skaitā arī par plānotajiem remontdarbiem
2018./2019.gadā.
Satiksmes ministrs U.Augulis:
“Autoceļu remontdarbu
sezona šogad sākusies savlaicīgi un ļoti aktīvi. Darbi plānoti
vairāk nekā 150 objektos visā valstī, turklāt sākušies arī
līdz šim vērienīgākie darbi uz valsts vietējās nozīmes grants
ceļiem. Šis ir gads, kad grants ceļu sakārtošanā ieguldīsim
vēsturiski lielākās investīcijas. Arī Vidzemē šogad nozīmīgi
darbi plānoti, īpaši ņemot vērā, ka panākts papildu
finansējums Vidzemes šosejas posmā no Garkalnes līdz Inčukalnam,
kas ir pazīstams kā “Sēnītes” posms, rekonstrukcijai.
Vienlaikus īpaša uzmanība tiks pievērsta grants autoceļu
uzturēšanai un ūdens atvades sistēmu sakārtošanai.“
Klātienē tika apsekoti
divi valsts autoceļi. Valsts autoceļa posmam P16
Valmiera–Matīši–Mazsalaca tika veikta vienkārtas virsmas
apstrāde. Veicot vienkārtas virsmas apstrādi asfalta
segumam, tiek paildzināts ceļa seguma kalpošanas laiks. Savukārt
uz vietējās nozīmes valsts autoceļa posma V186 Valmiera–Līdums
tika veikta greiderēšana ar peikabināmo greideri un zāles
pļaušana ceļa nodalījuma joslā.
„Lai uzlabotu
darba efektivitāti, investējam tehnoloģisko iekārtu un
transportlīdzekļu atjaunināšanā un modernizēšanā. Ir pieņemts
stratēģisks lēmums, ka no specializētās tehnikas to mainām uz
multifunkcionālu, uzsvaru liekot uz lieljaudas traktoru izmantošanu,
tos aprīkojot ar dažādiem speciāliem agregātiem –
piekabināmais greideris, zāles pļāvējs, sniega lāpstas,“
norāda R.Nešpors.
Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot
savus maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes
ierobežojumiem, LAU tehnikas vienības tiek aprīkotas ar GPS
iekārtām.
Tiešsaistes režīmā bedru remontbrigādēm un greideriem var sekot
līdzi Waze un VAS “Latvijas Valsts ceļi” mājaslapas
kartē (www.lvceli.lv).