Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Pasažierus aicina neklusēt par krāpšanos ar biļetēm

Autotransporta direkcija ir konstatējusi biļešu tirdzniecības pārkāpumus
un saņēmusi sūdzības par šo tēmu no pasažieriem aptuveni 5 procentos no
kopumā 1060 reģionālo autobusu maršrutiem. Diemžēl starp šiem
maršrutiem ir arī divi maršruti Alūksnes novadā: maršruts Nr.5194
Alūksne – Kalncempji un Nr.6707 Alūksne – Korneti – Jaunlaicene –
Korneti – Alūksne.

“Neapzodz sevi – paņem biļeti!”

“Šajos
1060 maršrutos pārkāpumi konstatēti vairāk nekā vienu vai divas reizes,
tādēļ pastāv risks, ka statistika par sabiedriskā transporta
izmantošanas biežumu neatbilst reālajam pieprasījumam, kā rezultātā
tajos varētu tikt pārskatīts reisu skaits. Kampaņas “Neapzodz sevi –
paņem biļeti!” norises laikā iedzīvotāji ir aicināti ņemt biļeti,
braucot sabiedriskajā transportā, jo tas ir veids, kā parādīt, ka reiss
ir vajadzīgs,” stāsta Autotransporta direkcijas sabiedrisko attiecību
vadītāja Zane Plone.

Autotransporta direkcija ir izveidojusi karti
ar maršrutiem, kuros saskaņā ar pasažieru sniegto informāciju un
kontrolieru pārbaudes rezultātiem konstatēti biļešu tirdzniecības
pārkāpumi: pasažierim nav izsniegta biļete; pasažierim, kurš par
braucienu samaksājis, izsniegta nulles vērtības biļete; biļetē norādītā
pieturvieta nesakrīt ar to, ko šoferim tās iegādes brīdī nosaucis
pasažieris. Z.Plone atzīst – var rasties situācija, ka šajos maršrutos
autobusu satiksme nākotnē varētu tikt nodrošināta retāk nekā šobrīd, jo
statistika par pārdoto biļešu skaitu varētu būt nepilnvērtīga. 

“Šobrīd,
kad valsts piešķirtais finansējums nav pietiekams, lai uzturētu
reģionālo maršrutu tīklu esošajā apjomā, ir būtiski, lai iesniegtie dati
par sabiedriskā transporta izmantošanas biežumu būtu atbilstoši
reālajam pieprasījumam,” saka Z.Plone.

Vienos un tajos pašos maršrutos

Autotransporta
direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš norāda – direkcija
novērojusi, ka biļešu tirdzniecības pārkāpumi lielākoties tiek veikti
vienos un tajos pašos maršrutos un lielākā daļa no tiem ir tādi, kur
autobusi dienas laikā kursē ļoti bieži.
Informatīvās kampaņas
“Neapzodz sevi – paņem biļeti!” mērķis ir veicināt iedzīvotāju
līdzatbildības sajūtu, pieprasot braukšanas biļeti, par kuru tie ir
samaksājuši, un nepieļaut biļešu tirdzniecības pārkāpumus autobusos.
Nesaņemot biļeti vai konstatējot citus biļešu tirdzniecības pārkāpumus,
pasažieri var sazināties ar kontrolieriem visu diennakti, sūtot īsziņu
vai zvanot pa tālruni 27776621 un norādot autobusa maršrutu, brauciena
dienu un laiku, kā arī pieturvietu, kurā pasažieris tika uzņemts
autobusā.
Divi nejauši gadījumi

SIA “Sabiedriskais autobuss”
valdes priekšsēdētājs Edvīns Strickis norāda – šajā gadījumā nevajag no
mušas uzpūst ziloni, jo Alūksnes novada minētajos divos maršrutos katrā
bijis tikai pa vienam nejaušam gadījumam. “Maršrutā Alūksne – Kalncempji
2017.gada maijā viena seniore nebija ņēmusi biļeti, par ko piemēroja
sodu. Savukārt maršrutā Alūksne – Korneti – Jaunlaicene – Korneti –
Alūksne gadījums bija nesen, jo autobusā bija salūzis kases aparāts,
maršrutā brauca 10-15 skolēni, bet galamērķī tāpat tika nogādāti.
Šoferim par šo gadījumu tāpat piemēroja 200 eiro sodu. Autotransporta
direkcijai par šiem gadījumiem jau sniegti skaidrojumi,” saka
E.Strickis.
Viņš norāda – valstī plānotā maršrutu optimizācija
diemžēl ir rezultāts tam, ka samazinās iedzīvotāju skaits. “Arī pats
braucu maršrutos. Piemēram, ir publika, kas ir alkohola reibumā, bet ar
sabiedrisko transportu braukt grib, no autobusa ārā nekāpj neparko.
Šādus gadījumus risināt nepalīdzēs ne direkcija, ne kāds cits. Ja
kontroles laikā fiksē dzērāju bez biļetes, arī to ieskaita statistikā,”
saka E.Strickis. Viņš uzskata, ka plānotā jaunā sistēma “transports pēc
pieprasījuma” būs lietderīga. “Šobrīd vēl tiek kārtota dokumentācija,
lai šo sistēmu ieviestu Alūksnes novadā atsevišķos maršrutos uz
Mārkalni, Jaunannu un Šļukumu,” viņš saka.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri