Sestdiena, 27. decembris
Elmārs, Inita, Helmārs
weather-icon
+2° C, vējš 0.89 m/s, R vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Latvijā apmeklētākā interneta vietne - "Google"

Šī gada pirmajā ceturksnī Latvijā apmeklētākā interneta vietne bija
“Google”, kuras vidējā dienas auditorija bija 62,5% interneta lietotāju
jeb 995 000 apmeklētāju, liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” dati.
Otra apmeklētākā vietne bija “Facebook”, kuras vidējā dienas
auditorija bija 47,7% jeb 759 000, bet trešā apmeklētākā vietne bija
“Youtube” ar 46,2% jeb 735 000 apmeklētāju dienā.

Interneta vietnes “Google” vidējā dienas auditorija samazinājās par
0,5 procentpunktiem, “Facebook” pieauga par 4,6 procentpunktiem, bet
“Youtube” pieauga par 2,4 procentpunktiem.

Interneta vietnei “Inbox” šogad veltīti 37,3%, “Delfi” – 29,4%,
“Tvnet” un “Apollo” – 21,4%, “Gmail” – 20,8%, “SS” – 19,3% no vidējā
dienas auditorijas apmeklējuma. Interneta vietnes “Instagram” vidējā
dienas auditorija bija 18%, “Draugiem” – 14,8%, “E-klase” – 11,9%,
“Gismeteo” – 10,7%, “Ok.ru” – 9,2%, “AliExpress” – 7,4% un “VKontakte” –
5% no vidējā dienas auditorijas apmeklējuma.

“Kantar TNS” mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga
norādīja, ka pētījuma rezultāti rāda, ka sociālo tīklu lietotāju vidū
visbiežākā nodarbe ir jaunumu caurskatīšana savā profilā. “Jāatzīmē, ka
būtiski palielinās sociālo tīklu lietotāju skaits, kas atzīmējuši, ka
sociālos tīklos pārlūko draugu vai paziņu video failus. Tātad lietotājus
interesē draugu veidotais saturs video formātā, kas parādās viņu
jaunumos,” skaidroja Kronberga.

Viņa papildināja, ka pētījuma rezultāti atklāj, ka šogad Latvijas
iedzīvotāji ievērojami vairāk nekā pērn izmanto sociālos tīklus
savstarpējai saziņai, “čatojot” ar draugiem un paziņām. “Šo tendenci
varam vērot sociālo mediju platformā “Facebook”, kuras lietotāju skaits
šajā pavasarī ir būtiski palielinājies salīdzinājumā ar pagājušā gada
pavasari,” atzīmēja Kronberga.

“Kantar TNS” interneta patēriņa paradumu pētījumu “Kantar TNS Latvia
Digital Pavasaris 2018” veica laikā no 2018.gada 2.februāra līdz
9.aprīlim. Visā Latvijā aptaujāti 2200 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji
vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījums veikts, izmantojot tiešās
datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas
internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina
rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas
iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.

Iedzīvotāju interneta patēriņa paradumu pētījums “Kantar TNS Latvia
Digital” regulāri notiek kopš 2011.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt
informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74
gadiem paradumiem digitālajā vidē. “Kantar TNS Latvia Digital” pētījuma
priekšrocība ir priekšstatu sniegšana ne tikai par interneta
lietotājiem, bet arī tā nelietotājiem.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri