28. septembrī Madonā, tehniskajā un
sportistiem tik iecienītajā „Smeceres sila” mototrasē
norisinājās Latvijas kausa ceturtais posms Cross Country. Tajā
pulcējās 130 motosportisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas.
Šoreiz kopvērtējuma uzvarētāja
statusu starp solo klasēm ieguva Matīss Karro, kurš aiz sevis
atstāja Edgaru Siliņu un Raineru Žuku. Savukārt kvadriciklu
klasēs visātrākais bija Andris Ciršs, apsteidzot dēlu Dāvi
Ciršu un Aivi Graudiņu.
Sportistiem un sacensību
organizatoriem lielākais prieks bija par laikapstākļiem, jo brīdī,
kad citviet Latvijā lija lietus spaiņiem, Madonā spīdēja saule.
Diena, akmeņainajā un dažādiem reljefiem bagātajā trasē, bija
izdevusies.
E1 klases pirmās vietas ieguvējs
Edgars Siliņš („Motosports RT”) atzina, ka uz šo Cross Country
posmu Madonā devies dalītām jūtām. „Pēc Eiropas čempionāta
vēl aizvien acu priekšā stāv skats, kā mēs šo trasi toreiz
„izārdījām”,” atceras sportists, bet, izbraucot iepazīšanās
apli, secināja, ka organizatori bija pacentušies un lielu daļu
trases izlīdzinājuši. „Tik un tā, pēc šī iepazīšanās apļa
sapratu, ka priekšā būs divas ne pārāk vieglas stundas. Madonas
trase jau pati par sevi ir patīkami sarežģīta, un vēl izdangātie
nobraucieni un “uzbraucieni”, kā arī akmeņi, kas „līda”
ārā no zemes,” stāsta Edgars. Startā sportists aizbraucu kā
otrais un tā, braucot savā tempā, bez lieka riska, noturējās
līdz pat finišam. „Kā jau pirms starta paredzēju, trase nebija
viegla, bet tā bija interesanta ar to, ka tajā nevarēja atslābt
ne mirkli un mazākā kļūda varēja dārgi maksāt. Teiktu, ka šī
trase pat vairāk līdzinās Somijas, nevis ierastajai Latvijas
trasei,” tā Edgars Siliņš.
Sarunā ar H30+ klases ātrāko
sportistu Jāni Lubānu, viņš pastāstīja, ka sacensību sākums
neizskatījās cerīgs, jo pirms tam bija guvis rokas traumu,
nelocījās pirksti. Līdz ar to, sportistam nebija viegli nospiest
sajūgu. „Sacensību rītā joprojām nekas nebija labi. Starts
nesanāca kā gribēju – nevarēju uzreiz iedarbināt motociklu,
aizbraucu no beigām. Paveicās pirmajā kalnā, neiekļuvu
sastrēgumā un uzbraucu veiksmīgi. Pēc pirmā apļa daudzus biju
apsteidzis,” stāsta Jānis, kuram pēc iepazīšanās apļa šķita,
ka būs grūtāk braukt, jo trasē bija asi līkumi un nevarēja
“dabūt ritmu”. „Pirms starta motociklam pieregulēju
amortizāciju un tad jau viss bija labi. Dabūju diezgan labu ritmu
un braucu. Arī pit-stopā viss veiksmīgi, uzpildīju degvielas
bāku, padzēros un braucu tālāk. Iztiku bez kritieniem un rupjām
kļūdām. Vienīgā problēma bija tā, ka sajūgu īsti nevarēju
nospiest, brīžiem braucu, pat bez tā, bet vietās, kur nebija
variantu, sajūgu nācās lietot. Tad bija kā bija,” atzīsts
sportists un secina, ka „kopumā bija fiziski smagi, jo beigās
ļoti sāpēja pleci un rokas nevarēju pacelt. Brauciens veiksmīgs
un viss okej. Trase jau visiem vienāda, jāpielāgojas tam, kas tur
ir. Protams, bija akmeņi, bedres, jo trasē bija vietas, kas bija
iekļautas enduro sprintā un Eiropas čempionāta posmā. Skatījos,
kā to visu apbraukt,” saka Jānis. Ja sākumā sportists domāja,
ka nebūs interesantas sacensības, tad, sākoties braucienam, viss
patika. „Pēc apļa laikiem skatoties, visus apļus nobraucu
gandrīz vienādā ātrumā. Man prieks, ka pēdējais aplis man bija
visātrākais. Bija arī liels pārsvars par otro vietu, par ko esmu
gandarīts. Prieks, ka laikapstākļi noturējās ļoti labi,” tā
Jānis Lubāns.
Iesācēju klases uzvarētājs Ilgvars
Martemjanovs ir piedalījies motokrosā, un taujāts, kā izdomājis
piedalīties Cross Country sacensībās, pastāstīja, ka katru gadu
motosporta sezona sākas ar enduro sprintu. Pagājušajā sezonā
sportists izmēģināja piedalīties vienā posmā. „Šogad nolēmu,
ka nobraukšu visus Cross Country un enduro sprinta posmus. Madonā
trase nav viegla – akmeņi un kalni. Labi, ka nelija lietus.
Paveicās,” saka sportists. Trase bija līdzīga kā enduro
sprintā, un tā bija sportista priekšrocība, jo bija startējis
šajā posmā un zināja, kas viņu šeit sagaida. „Nebija bažas
no lielajiem, stāvajiem braucieniem kalnup un nobraucieniem. Arī
veiksme bija ar mani. Daudzi iesprūda braucot kalnup, viens nokrīt,
citi netiek garām un stāv. Izdevās labs starts, tiku sastrēgumam
pa priekšu, tāpēc arī rezultāts labs. Trase salīdzinoši šaura,
apdzīt varēja motokrosa trases daļā. Arī meža daļā atsevišķās
vietās varēja apdzīt. Manam lielākajam konkurentam, kas bija
otrajā vietā nepaveicās, jo “iesprūda” kalnā. Viss patika,
kā jau Madonā – atbalstītāji, skatītāji. Visus jau interesē
tie stāvie kalni. Ceru, ka Madonā būs vēl tādas „gonkas”, jo
tāds reljefs citur Latvijā nav,” tā Ilgvars Martemjanovs.
Iesācēju klases 14. vietas ieguvējam
Matīsam Ribkinskim šis bija trešais Cross Country viņa sportista
karjerā, kā arī moto sacensībās. „Madonā trase bija tehniska,
vietām akmeņaina un ar gariem nobraucieniem lejup, kur pieredze nav
tik liela. Trasē braucu bez lielām kļūdām un kritieniem, kas,
manuprāt, arī bija panākumu „atslēga”, lai sasniegtu TOP 15,
kas arī bija mans mērķis,” atzīst Matīss, kurš uzskata, ka
svarīgi ir sadalīt savus spēkus vienas stundas braucienam. „Man
noteikti vēl ir jākrāj pieredze, lai pirmajos apļos neizsmeltu
visus spēkus un otrādi, pārāk tos netaupīt. Noteikti turpināšu
iespēju robežās piedalīties Cross Country sacensībās, jo šī
disciplīna man patīk viss labāk. Es to saucu par enduro
motokrosu,” tā Matīss Ribkinskis.
Kvadri open klases uzvarētājs Andris
Ciršs atzina, ka starts neizdevās, jo „nepielēca” kvadricikls
un aizbrauca no starta līnijas kā pēdējais. „Pirmajā aplī
izdevās saķert un apdzīt priekšā braucošos. Pirmais trijnieks
vienu apli man brauca pa priekšu. Turējos viņiem „astē”, līdz
izbraucām visu meža posmu. Aplis aptuveni bija 10 minūšu ilgs.
Salīdzinoši daudz bija jābrauc pa meža posmu, un tur apdzīšanas
iespēju praktiski nebija. Ļoti mazs posms bija motokrosa trasē un
pirmā apļa beigās, kad varēju apdzīt dēlu Dāvi un Aivi
Graudiņu. Otrajā aplī aizbraucu kā otrais, pēc tam apsteidzu arī
Zālīti, kurš mežā kļūdījās. Tad no visiem „atrāvos” un
pēc pusotras stundas garā brauciena finišēju pirmais. Kas notika
aizmugurē? Ne redzēju, ne jutu, jo neviens īpaši man netuvojās,
braucu pa priekšu lepnā vientulībā. Dāvis centās man
pietuvoties, bija uzņēmis tempu un līdz ar to pirms pēdējā aplī
pieļāva kļūdu un piedzīvoja kritienu. Labi, ka bez nopietnām
traumām,” stāsta Andris. Trasē segums bija ļoti akmeņains. Šī
iemesla dēļ pagājušogad sportistam nācās izstāties, jo uz
akmeņiem pārsita ķēdi. „Šogad ļoti uzmanīgi skatījos, lai
izvairītos no lieliem akmeņiem. Skatījos un viss izdevās labi!
Visur varēju izbraukt. Trase ļoti „superīga”, vienīgi – tie
akmeņi! Neskatoties uz kritienu, arī dēlam Dāvim veicās labi, jo
ātri tika atpakaļ trasē un finišēja otrais. Laikapstākļi bija
labi, saulaini,” tā Andris Ciršs.
Sacensību
direktors Romāns Ērkulis par aizvadīto posmu Madonā ir priecīgs,
jo tas, pēc viņa vārdiem, noritējis „fantastiski labi”. Visur
citur Latvijā lija lietus, bet Madonā spīdēja saule un
laikapstākļi bija lieliski. Kad sacensību uzvarētāji apbalvoti
un visi sarosījušies braukt mājās, tad arī sācis līt lietus.
Viss kā pienākas, kā jau rudens sacensībās. Protams, sportistiem
viegli nebija. „Redzēju visu, pat pieredzējušo vīru braucēju
rokas, kas bija tulznās un asinīs. Trasē sportistiem bija ko
darīt, tā bija 7 kilometrus gara un salīdzinoši grūta. Beigās –
izsista un akmeņaina. Arī grūtības pakāpe bija pietiekami liela,
jo trasē devās daudz sportistu, solo klasē 104, bet kvadriciklu
klasēs 26 braucēji. Šķiet, ka visiem sacensības patika un diena
bija izdevusies,” stāsta Romāns Ērkulis. Arī skatītājiem bija
interesanti vērot sacensības, jo trasē bija izveidoti daži šova
elementi, kā, piemēram, baļķi, kuri sportistiem bija jāpārvar.
„Es domāju, ka bija ļoti labi. Šo es vērtēju, kā ļoti labi
aizvadītu sezonu Madonā, jo šeit notika trīs dažādi posmi –
maija sākumā enduro sprinta posms pirms lielā Eiropas čempionāta,
kas sportistiem bija kā ieskats, kas viņus šeit sagaidīs. Tad
jūnija noslēgumā Eiropas čempionāta posms, kas bija
visaugstākajā līmenī, ko arī atzina un novērtēja ārzemju
tiesneši. Un tagad arī Cross Country posms. Visiem tas bija
izbraucams. Arī kvadriciklistiem nebija viegli, taču izbrauca
visi,” stāsta Romāns. Trasē cīņas bija interesantas, jo
sportisti bija neatlaidīgi un cīnījās līdz pat finišam par
labāko pozīciju. „Tā ir Madona! Sportisti zina, uz kurieni viņi
brauc, jo ne velti Latvijas kausa posmā ieradās 130 sportisti no
Latvijas, Lietuvas un Igaunijas.. Viss ir sakārtots un izdarīts.
Bija „forši!” Madonā trīs sacensību cikls ir noslēdzies.
Paldies, Madonas novada domei par atbalstu, novada iedzīvotājiem
par sapratni, atbalstītājiem, tiesnešiem visiem sportistiem. 2019.
gada darbiņš Madonā ir veiksmīgi beidzies. Tas ir noslēdzies uz
ļoti pozitīvas nots, jo visas zvaigznes šoreiz sakrita mūsu
trasē,” tā Romāns Ērkulis.
Latvijas kausa ceturtā posma
uzvarētāju TOP 3
E1 klasē:
-
Edgars Siliņš
-
Rainers Žuks
-
Gints Bērziņš
E2 klasē:
-
Matīss Karro
-
Leons Kozlovskis
-
Tanel Rauk
E3 klasē:
-
Lauris Ermanis
-
Mārtiņš Vinters
-
Argo Keerme
Enduro klasē:
-
Jurģis Žukas
-
Riho Keerme
-
Ragnar Valdstein
H30+ klasē:
-
Jānis Lubāns
-
Ivo Ģermanis
-
Jānis Jansons
Iesācēju klasē:
-
Ilgvars Martemjanovs
-
Jānis Bērziņš
-
Kārlis Reinfelds
85 cm3 klasē:
-
Kārlis Roberts Elksnis
Juniors 14+ klasē:
-
Kārlis Rodrigo Baltgalvis
A18+ klasē:
-
Valdis Šakins
-
Antanas Pučinskas
Seniors 40+ klasē:
-
Einārs Vinters
-
Jānis Rasmanis
-
Inguss Bērziņš
Veterāni 50+ klasē:
-
Ivars Miķelsons
-
Vilnis Zeiza
-
Danielius Žoštautas
ATV līdz 750 klasē:
-
Raivis Skoboļevs
-
Rolands Puravs
-
Aigars Lazdiņš
ATV no 750 klasē:
-
Taivo Kaarna
-
Hendrik Laur
-
Kalev Koivsaar
Kvadri open klasē:
-
Andris Ciršs
-
Dāvis Ciršs
-
Aivis Graudiņš
Klubu komandu vērtējumā
-
vietā ar 57 iegūtiem punktiem
„Motosports RT” – Edgars Siliņš, Leons Kozlovskis, Lauri
Ermanis un Ingus Bērziņš. -
vietā ar 52 punktiem „JVE
Mototeam Rīga” – Gints Bērziņš, Mārtiņš Vinters, Einārs
Vinters un Valdis Šakins. -
Vietā ar 47 punktiem „Johvi
MK” – Allar Keerme, Tanel Rauk, Argo Keerme un Riho Keerme.
Visi sacensību rezultāti:
http://www.enduromanager.eu/?rm_func=reslt&rm_subf=enduromenu&cmp=39
Nākamais Latvijas kausa piektais
posms Cross Country norisināsies 26. oktobrī Priekulē.