Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

Visbiežāk konstatēti higiēnas prasību pārkāpumi

PĀRBAUŽU VAIRĀK. Līdz ar Covid ierobežojumu beigām PVD darbs pagājušajā gadā atgriezās “normālākās sliedēs”, inspektoru pārbaudes uzņēmumos kļuva biežākās un arī pārkāpumi atklāti vairāk.
Foto: Shutterstock

Veicot pārbaudes Alūksnes novada pārtikas uzņēmumos, pērn Pārtikas un veterinārais konstatējis pārkāpumus, kas nerada draudus patērētāju veselībai. Tie galvenokārt bija higiēnas prasību pārkāpumi, neatbilstības paškontroles sistēmā, neatbilstoša pārtikas iepakojuma izmantošana un pārkāpumi saistībā ar pārtikas produktu marķējumu un informācijas sniegšanu patērētājiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Austrumvidzemes pārvaldes vadītājas vietniece Anita Šolina stāsta, ka pārtikas apritē iesaistītos uzņēmumus pārbauda saskaņā ar PVD pārbaužu plānu, kurā, izvērtējot uzņēmumu darbošanās veidu un riska pakāpi, noteikts nepieciešamais pārbaužu biežums.

“Uzņēmumus, kuri ir augstāka riska, piemēram, nodarbojas ar bērnu ēdināšanu izglītības iestādēs, pārbaudām biežāk, bet zemāka riska uzņēmumus, piemēram, augu izcelsmes produktu ražotājus – retāk,” saka A. Šolina. Viņa atklāj, ka salīdzinājumā ar 2021. gada pirmo pusgadu, pārbaužu skaits Alūksnes novadā palielinājies. Tas saistīts gan ar ārpuskārtas pārbaužu skaita pieaugumu un pārbaudēm, lai pārliecinātos, vai novērsti iepriekšējās pārbaudēs konstatētie pārkāpumi, gan vairāku “Covid-19” dēļ noteikto ierobežojumu atcelšanu.

“Visbiežāk inspektori Alūksnes novada pārtikas uzņēmumu pārbaudēs pirmajā pusgadā konstatējuši higiēnas prasību pārkāpumus, neatbilstības paškontroles sistēmā, neatbilstoša pārtikas iepakojuma izmantošanu, kā arī pārkāpumus saistībā ar pārtikas produktu marķējumu un informācijas sniegšanu patērētājiem,” norāda A. Šolina. Visos gadījumos, kad konstatēti pārkāpumi, kas nerada draudus patērētāju veselībai, uzņēmumiem uzdots tos noteiktā termiņā novērst. Pārējos pieņemts lēmums par soda piemērošanu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

2022. gada pirmajā pusgadā saņemtas arī trīs patērētāju sūdzības. Viena no tām bija par fasēta dzeramā ūdens kvalitāti, bet divas par iespējamiem higiēnas prasību pārkāpumiem. “Veicot pārbaudi, nevienā gadījumā sūdzības neapstiprinājās. Salīdzinājumam, 2021. gada pirmajā pusgadā saņemtas četras sūdzības. Arī tās, veicot pārbaudes, izrādījās nepamatotas,” stāsta vadītājas vietniece.

Datus par pārtikas aprites uzraudzību Latvijā un katrā reģionā atsevišķi 2022. gada otrajā pusgadā un 2022. gadā kopumā pašlaik vēl apkopo un būs pieejami marta sākumā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.