Laikraksta redakcijā vērsās alūksnietis Igors Kols, kurš pauda neizpratni par Alūksnes ielās izvietotajām ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem.
I. Kols stāsta: “Tālavas un Malienas ielas krustojumā ir zīme: krustojums ar galveno ceļu un “Stop”. Zīme ir desmit metrus no krustojuma, tātad man pie baltā apzīmējuma būtu jāapstājas. “Stop” līnija ir pirms daudziem gadiem vilkta, izdilusi. Kaut kādas atliekas palikušas, griežoties uz pilsētas centru, līnijas nav – es to neredzu. Krustojumu es pārredzu apmēram 200 metru attālumā, piebraucot ar ātrumu 5 – 8 kilometri, pie krustojuma robežas ir ļoti labi pārredzama arī krustojuma daļa pa labi. Ievērojot piesardzību, pārbraucu pāri krustojumam. Nedomāju, ka es būtu ko īpaši pārkāpis, bet tā nedomāja ceļu policijas ekipāžas pārstāve un uzlika man sodu. Jāvaicā, kur ir ceļa horizontālais apzīmējums, un, ja tāda nav, vai, ja tas ir tikai nojaušams, vai ceļu policija ir tiesīga sodīt par neesoša apzīmējuma neievērošanu?”
I. Kols uzskata, ka zīme “Stop” šajā krustojumā ir lieka, ja tiek izvēlēts atbilstošs ātrums, tur jebkurā laikā var apstāties.
“Stop” zīmi nevajag
Tāpat viņš vērš uzmanību krustojumam Jāņkalna – Helēnas iela, kur arī ir “Stop” zīme. “Tur abas puses var pārredzēt ļoti labi. Kāpēc jāapstājas, no satiksmes drošības viedokļa man tas nav saprotams. “Stop” zīme nepieciešama jaunajā krustojumā pie kādreizējās bankas ēkas ( Latgales – Kanaviņu iela) un no Helēnas ielas uz Ganību ielu. Pārredzamos krustojumos šīs zīmes ir liekas. Tās vadītājiem piespiež apturēt automašīnu un uzsākt kustību no nulles, tas ir lieks degvielas patēriņš – ekonomiskais aspekts. Ekoloģiskais aspekts – ar transportu jācenšas braukt ekonomiski, lai nepiesārņotu apkārtējo vidi, mēs paši elpojam nevajadzīgus CO2 izmešus, tos elpo mūsu bērni,” domā I. Kols.
Lai neguļ I. Kols uzskata, ka Alūksnes novadā ir krustojumi, kur vispār zīmes nav uzstādītas. “Domāju, ka pilsētas saimniekiem tam vajadzētu pievērst uzmanību. Ja viņi guļ ziemas miegā, svētlaimē, ka viss ir kārtībā, tad ceļu policijai vajadzētu “uzrakt” vietas, kur kaut kas nav sakārtots, nav loģisks, trūkst. Ceļu policija var iesniegt savu ieteikumus pašvaldībai, savukārt tā uzraksta ziņojumu Latvijas autoceļu uzturētājiem. Tad arī neloģiskās zīmes demontē un uzstāda vajadzīgās. Izlabot visu nav problēmu.”
Situāciju komentē Valsts policijas vecākais inspektors Aleksandrs Fins: “Par konkrētajām ceļa zīmēm no Jāņkalna ielas, izbraucot uz Helēnas ielu, un no Malienas ielas, izbraucot uz Tālavas ielu – šajās vietās ceļazīmes “Stop” ir uzstādītas projekta ietvaros, saskaņotas ar Latvijas valsts autoceļu uzturētājiem. Uzstādīšanu veic Alūksnes novada pašvaldība, saskaņojot ar pilsētas infrastruktūru. Šīs zīmes nav izdomātas, bet izvietotas, balstoties gan uz satiksmes intensitāti, gan satiksmes drošību.”
Par ceļa apzīmējumiem
Vaicāts par horizontālajiem ceļa apzīmējumiem, šajā gadījumā – nodilušo, balto līniju Malienas -Tālavas ielas krustojumā A. Fins skaidro: “Konkrētajā gadījumā sazinājos ar pašvaldības aģentūru “Spodra”. Dienestiem, kas atjauno ceļu horizontālos apzīmējumus, šobrīd noslogojums ir liels. Paredzēts, ka šīs nedēļas laikā šajā posmā atjaunos ceļa horizontālos apzīmējumus.”
Tomēr A. Fins atgādina – ja horizontālais apzīmējums ir nodilis, tas nenozīmē, ka nav jāņem vērā ceļa zīmes prasības. “Konkrētajā gadījumā “Stop” zīme – neapstājoties, tālāk braukt aizliegts – nosaka, ka transportlīdzeklis ir jāaptur tieši pirms izbrauktuves un šķērsojamās brauktuves pie iedomātās brauktuves malas vai pie “Stop” līnijas. Ja šajā gadījumā līnija nav konkrēti saredzama vai ir nodilusi, tad transportlīdzeklis tik un tā jāaptur pirms šķērsojamās izbrauktuves.”
A. Fins atzīst – ir vietas, kur ceļa zīmes dažkārt var būt neizprotamas vai šķist, ka nav īstajā vietā. “Bet mēs to nevaram ietekmēt. Valsts policija var tikai ieteikt, kur veikt uzlabojumus pilsētā, bet to, kur tās uzstādīs, plāno attiecīgās instances. Helēnas – Jāņkalna ielas krustojumā, iespējams, būtu droši uzstādīt arī ceļa zīmi “Dodiet ceļu”, bet tādu vienpersonīgu vērtējumu nevar ņemt vērā, tas jāvērtē Latvijas valsts autoceļu uzturētājiem. Līdz šim situācija bijusi daļēji ļoti laba un negadījumi šajā krustojumā nav bijuši, bet varbūt tas ir pateicoties tieši šai “Stop” zīmei. Savukārt konkrētajā posmā Malienas – Tālavas iela, viennozīmīgi, “Stop” zīme nepieciešama, jo, izgriežoties no Malienas ielas, labā puse vasarā un ziemā nav pārredzama, tāpat 40 līdz 60 metru garumā priekšā ir nepārredzams pacēlums, kas rada mānīgu situāciju autovadītājiem, tādēļ tur arī šī zīme ir.”
Ierosinājumi ir
Viņš norāda, ka arī no Valsts policijas Alūksnes novada pašvaldība saņem ierosinājumus, piemēram, uz Darba ielas izvietot ceļa zīmi “Stop”. “Šajā posmā ir mirāžas sajūta, ka, braucot pa Darba ielu, šķiet – autovadītājs atrodas uz galvenā ceļa, lai gan Pilsētas bulvāris ir galvenais ceļš un ceļa zīmi “Dodiet ceļu” ir grūti pamanīt. Šajā posmā gan satiksmes intensitāte nav tik liela. Iespējams, tieši tāpēc šī ceļa zīme nav nomainīta. Šobrīd situācija ar konkrētajām ceļa zīmēm Alūksnes pilsētā ir laba.”
Reklāma