Burgernīca ar piegādi uz mājām un mīksto mēbeļu ķīmiskā tīrīšana ar izbraukumu pie klienta – tās ir divas jaunas “pop – up” idejas, kas radušās un ieviestas šopavasar, piedāvājot alūksniešiem un apkārtnes iedzīvotājiem jaunus pakalpojumus.
Lasītāji atminas, ka gada nogalē Alūksnē uzsāka projektu par “pop – up” metodes pielietojumu ekonomiskās izaugsmes veicināšanai mazās pilsētās. Šim nolūkam tika atvērts “pop – up” salons Alūksnē, Dārza ielā 10. Projekta ietvaros ir izveidojušās vēl divas “pop – up” idejas, kas darbojas savrup, bet ar pašvaldības atbalstu.
“Pop – up” idejas
“Gan atpūtas kluba “Cita opera”
papildu biznesa virziens – ātrās uzkodas jeb burgernīca ar piegādi, gan
uzņēmums “Tīri jums” darbu sāka šogad martā, taču, ņemot vērā ārkārtējās
situācijas ierobežojums, abi uzņēmēji ar pilnu jaudu sāk strādāt tikai
tagad. Vieniem tas ir papildu uzņēmējdarbības virziens, kas aizpilda
dienas, kad nenotiek kluba darbība, savukārt otrs tīrīšanas pakalpojumu
tirgū mūspusē saskatījis brīvu nišu un to piedāvā. Abi uzņēmēji ar vēlmi
šīs ieceres attīstīt vērsās pašvaldībā un tika iekļauti “pop – up”
projektā,” stāsta Alūksnes novada pašvaldības uzņēmējdarbības atbalsta
speciāliste Māra Saldābola. Viņas rīcībā gan nav peļņas rādītāju, bet,
spriežot pēc tā, ka burgernīca palielina darbdienu skaitu, jādomā, ka
pieprasījums aug. Savukārt tīrīšanas firmas attīstības plāni liecinot,
ka arī šis pakalpojums ir iedzīvotājiem vajadzīgs. Pašvaldība no savas
puses iegulda abu “pop – up” ideju atpazīstamības veidošanā – ar
bukletiem, reklāmu sociālajos tīklos un tamlīdzīgi.
Aizpilda tīrīšanas nišu
“Tīri
Jums” ir Alūksnē bāzēts mīksto virsmu ķīmiskās tīrīšanas serviss, ko,
atgriežoties pēc 12 gadu dzīves Spānijā, Alūksnē sākusi piedāvāt
alūksniete Inese Driņina. “Spānijā novēroju, ka šis pakalpojums
cilvēkiem ļoti atvieglo dzīvi, ļaujot veltīt laiku nozīmīgākām lietām.
Pētot pakalpojumu tirgu Latvijā, secināju, ka tīrīšanas firmas ir
lielākajās pilsētās, tādēļ nolēmu brīvo nišu aizpildīt,” stāsta
I.
Driņina. Iegādāts profesionāls aprīkojums un sertificēti nekaitīgi
ķīmiskie preparāti, darbs pamazām sākās. Savukārt pakalpojuma
atpazīstamību palīdzēja nodrošināt pašvaldības “pop – up” projekts, un
par šo atbalstu Inese ir pateicīga.
Serviss tīra visu – sākot no
mazākās taburetes un beidzot ar lielu flīžpaklāju vai minivenu salonu.
“Cilvēkiem ir interese – gan privātpersonām, gan juridiskajām personām,
kuras apsver slēgt pat ilgtermiņa līgumus. Protams, klientu plūsmu ir
traucējis vīruss. Cilvēkiem ir bail ielaist svešinieku savā mājā,
savukārt iestādes taupa budžetus, un tas ir saprotami. Bet, ja meklē
darbu – tas atradīsies,” Inese ir optimiste.
Viņa uzsver, ka servisa
cenas pielāgotas vietējai pirktspējai. “Ja mani aicinās uz Ventspili
tīrīt, es aizbraukšu arī tur, vienīgi klientam jārēķinās ar ceļa
izdevumiem,” viņa smejas. Ar laiku I. Driņina plāno servisu papildināt
ar jauniem pakalpojumiem un, iespējams, pieņemt vēl kādu darbinieku.
Darbdienās – burgernīca
Otrs
“pop – up” jaunums ir burgernīca atpūtas kluba “Cita opera” paspārnē,
ko īsteno kluba īpašniece Linda Vaivode. Burgernīca piedāvā vairāku
veidu burgerus, tostarp veģetāro, frī kartupeļus, nagetus, hotdogus,
ātrās uzkodas, ko apzīmē ar nosaukumu “junk food”.
“Šādi mēs
aizpildām nedēļu, jo atpūtas klubs strādā tikai nedēļas nogalēs.
Sākoties ārkārtējai situācijai, kluba darbība tika slēgta – burgernīca
bija mūsu glābējs. Ņemot vērā, ka pašlaik tie bija mūsu vienīgie
ienākumi, ideja attaisnojusies,” vērtē L. Vaivode. Sāka ar divu dienu
darbību, bet tagad strādā jau piecas darbdienas. Līdz ierobežojumu
mīkstināšanai piegādes bijušas ļoti populāras, tagad interesenti uzkodām
brauc pakaļ paši, turklāt ne tikai jaunieši.
Tagad plānots pamazām
atjaunot kluba darbību un meklēt risinājumu, kā pielāgoties noteiktajiem
ierobežojumiem. “Ar mazumiņu būs jāsāk. Ja ierobežojumi neievilksies
visu vasaru, tad ir cerība noturēt uzņēmējdarbību,” pauž L. Vaivode.
Reklāma