Kultūras ministrija ciešā sadarbībā ar Latvijas Pasākumu producentu apvienību, Latvijas Pasākumu norišu vietu asociāciju un Latvijas Producentu savienību izstrādājusi un ar Veselības ministriju saskaņojusi vadlīnijas, kas palīdzēs publisku un arī slēgtu pasākumu organizatoriem droši, ievērojot ar Covid-19 saistītos ierobežojumus, organizēt kultūras pasākumus.
Izmantojot šīs vadlīnijas, organizators var pārliecināties, vai ir iespējams organizēt pasākumu, ņemot vērā epidemioloģiskos Covid-19 infekcijas ierobežošanas pasākumus, kā arī pārliecināties, kādas papildu darbības ir iespējams veikt, lai organizētu drošu pasākumu gan tā apmeklētājiem (neatkarīgi no tā, vai pasākuma apmeklējumam nepieciešams iegādāties biļeti vai nē), gan mākslinieciskajam personālam (izpildītāji, solisti, dejotāji, runātāji, vadītāji u.tml.) un tehniskajam personālam (skaņas, gaismu, video, skatuves tehniķi, apsardze, dažādu servisu nodrošinātāji, ēdinātāji u.tml.).
Pasākumu plānošanas vadlīniju pirmajā daļā ērti lietojamas tabulas veidā apkopoti un aprakstīti galvenie aspekti, kas jāņem vērā, rīkojot publiskus pasākumus – pasākuma raksturs, tā norises laiks un ilgums, apmeklētāju skaits, kas vienlaikus atrodas kopā, pasākuma norises vietas ietilpība, distance, pasākuma teritorijas norobežošana, plūsmu organizēšana, ieejas pasākumā un izejas no tā izvietošana, marķējumu, norāžu un brīdinājumu izvietošana, tirdzniecības veikšana, garderobes izvietošana, dezinfekcijas un higiēnas, kā arī ventilācijas pasākumu veikšana, apmeklētāju reģistrēšana, biļešu tirdzniecības un komunikācijas organizēšana ar pasākuma apmeklētājiem.
Tabulā tiek izdalītas 4 (četras) pasākumu kategorijas, ņemot vērā pasākuma norises vietu un raksturu: pasākumi, kas norisinās iekštelpās ar noteiktu pasākuma sākuma laiku (vienlaicīga ierašanās), pasākumi, kas norisinās iekštelpās, taču tā apmeklējums ir laikā izkliedēts, pasākumi ārpus telpām ar noteiktu sākuma laiku (vienlaicīga ierašanās) un pasākumi ārpus telpām ar laikā un vidē izkliedētu apmeklējumu.
Vadlīniju otrajā daļā ietverti kopsavilkumā minēto galveno principu paplašināti skaidrojumi un priekšlikumi iespējamiem risinājumiem.
Reklāma