Abonē e-avīzi "Alūksnes un Malienas Ziņas"!
Abonēt

Reklāma

Atklāj kampaņu vietējo pārtikas produktu popularizēšanai

1. oktobrī sākas tradicionālā kampaņa kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņa veicināšanai, ko organizē Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) sadarbībā ar Zemkopības ministriju un pārtikas veikalu tīkliem Rimi, Maxima un Top. Šoruden kampaņai dots nosaukums Ēd garšīgāk ar karotīti!

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Ēšanas tēma latviešiem bijusi tuva no seniem laikiem, un ne reizi vien tā apspēlēta arī dažādās kinofilmās. Daudziem atmiņā ir palicis fragments no “Vella kalpiem” ar Raimonda Paula “Pavāru dziesmu” un kungu, kas tik prasa ēst un ēst. Tieši šo muzikālo motīvu, tikai jaunās skaņās – “Carnival Youth” versijā, esam izvēlējušies par šā gada kampaņas motīvu,” stāsta LPUF vadītāja Ināra Šure.

“Latvijā labi zināmus pavārus aicināsim stāties pie plīts, dodot uzdevumu maltītes pagatavot no vietējiem – Zaļās un Bordo karotītes produktiem. Mūsu veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka 46% iedzīvotāju mēdz iedvesmoties no sabiedrībā pazīstamu cilvēku ieteikumiem un receptēm, gatavojot maltītes savās mājās, tāpēc Latvijas šefpavāru meistarklašu nedēļā no 4. oktobra iedzīvotājus iedvesmosim dažādām gardām maltītēm no Latvijas produktiem. Interesanti, ka sabiedrībā zināmu cilvēku padomi ēst gatavošanā visbiežāk iedvesmo sievietes (52%) un jauniešus vecumā līdz 30 gadiem (65%),” atklāj I. Šure.

Kā uzsver zemkopības ministrs Kaspars Gerhards, tad Zaļā un Bordo karotīte ir atpazīstamākās pārtikas kvalitātes zīmes, kas apliecina vietējo produktu augsto kvalitāti: “Milzīgajā informācijas plūsmā un apstākļos, kad pārtikas cenas šā brīža starptautisku procesu ietekmē mainās, ir īpaši svarīgi panākt, lai vietējais pircējs sadzird, cik svarīgi ir atbalstīt tieši vietējos ražotājus, iegādājoties vietējos produktus. Mūsu lauksaimniecības un pārtikas ražošanas nozares ir ļoti spēcīgas – mēs spējam paši sevi nodrošināt ar pieejamu un kvalitatīvu pārtiku, kas ražota tepat Latvijā. Tāpēc mans aicinājums ir – brīdī, kad jāizdara izvēle, iepirkumu grozā likt kvalitatīvus vietējos – Latvijas produktus!”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Septembrī veiktās sabiedriskās domas aptaujas rezultāti liecina, ka joprojām pārliecinoši atpazīstamākā pārtikas kvalitātes zīme ir Zaļā karotīte (zina 89% iedzīvotāju), kurai seko Bordo karotīte (zina 53%). Uz aptaujas jautājumu, kurām pārtikas produktu kvalitātes zīmēm jūs uzticaties, vairāk nekā 2/3 Latvijas iedzīvotāju (64%) apliecināja, ka uzticas Zaļajai karotītei. Uzticēšanās indeksa skalā, kas parāda, cik liela daļa no iedzīvotājiem, kuri zina zīmolu, tam uzticas, rādītājs ir vēl augstāks – 72%. Savukārt Bordo karotītei uzticas 29% Latvijas iedzīvotāju jeb 54% no tiem, kas kvalitātes zīmi atpazīst.

Vislielāko nozīmi pārtikas kvalitātes marķējums iegūst brīdī, kad tiek iegādāts jauns, iepriekš nelietots pārtikas produkts. Šādos brīžos pārtikas kvalitātes zīmes kļūst svarīgas jau 60% pircēju. Ikdienā šāda veida informācijai uzmanību pievērš vidēji 15%-16% patērētāju, visbiežāk vecāki, kuri audzina bērnus vecumā līdz 18 gadiem (24%), bet jo īpaši pirmsskolas vecuma bērnu vecāki (24%).

Aptauja veikta sadarbībā ar Snapshots 2021. gada septembrī, aptaujājot 753 respondentus.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šobrīd Zaļā karotīte ir piešķirta 132 uzņēmumu 588 produktiem, bet Bordo karotīte – 54 uzņēmumu 284 produktiem. Zaļā karotīte tiek piešķirta produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. Savukārt Bordo karotīti piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, bet ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Alūksniešiem.lv komanda.