Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+1° C, vējš 0.89 m/s, D vēja virziens
Aluksniesiem.lv bloku ikona

Pedagogi paaugstina kvalifikāciju

Četri Gaujienas ģimnāzijas pedagogi kopā ar Zviedrijas Kungsmadenes ģimnāzijas kolēģiem ir izstrādājuši projektu “Kopīgais un atšķirīgais klases audzinātāja darbā Latvijā un Zviedrijā”.

Četri Gaujienas ģimnāzijas pedagogi kopā ar Zviedrijas Kungsmadenes ģimnāzijas kolēģiem ir izstrādājuši projektu “Kopīgais un atšķirīgais klases audzinātāja darbā Latvijā un Zviedrijā”.
Drīz projektā iesaistītie pedagogi – Lūcija Kapača, Aija Palmbaha, Gunita Ķelpa un Ieva Zariņa – saņems Vascjo universitātes sertifikātu par kvalifikācijas paaugstināšanu.
“Pirms diviem gadiem izsludināja konkursu, kur skolotāji ar angļu valodas zināšanām un iemaņām darbā ar datoru varēja pieteikties šādam projektam. Pirmajā konkursa kārtā neiekļuvām, jo tad skolai vēl nebija atbilstoša tehniskā nodrošinājuma. No Vidzemes augstskolas saņēmām uzaicinājumu piedalīties otrajā kārtā, ko veiksmīgi esam izdarījuši,” stāsta Gaujienas ģimnāzijas direktore Ieva Zariņa.
Viņa norāda, ka projektā piedalās arī Lizuma, Raunas, Strenču vidusskola, Ogres ģimnāzija un Valmieras 5.vidusskola.
Septembra beigās ģimnāzijā viesojās divas zviedru skolotājas. Viņas vēroja kultūrvēstures mācību stundu 12. klasē un fakultatīvo nodarbību – debašu kluba aktivitātes, interesējās par audzināšanas un mācību darba organizāciju. “Gaujienieši sakarā ar projektu bija Vascjo universitātē un Kungsmadenas ģimnāzijā Zviedrijā, kā arī Vidzemes augstskolā, kur bija lekcijas un nodarbības par šo tēmu. Kopīgi izstrādāto projektu aizsūtījām uz Vidzemes augstskolu. Tagad atliek gaidīt rezultātus,” saka I. Zariņa.
“Guvām jaunu pieredzi. Jāatzīst, ka ir lietas, kas latviešiem un zviedriem ir atšķirīgas. Piemēram, Zviedrijā skolotāji neorganizē bērniem izglītojošas ekskursijas, jo tur šo funkciju veic ģimene. Līdzīga ir pedagoga darba plānošana,” klāsta I. Zariņa
Viņa uzsver, ka ar iesaistīšanos šajā projektā Gaujienas ģimnāzijas pedagogi guva iespēju iepazīties ar Zviedrijas skolas darba metodēm, izglītības sistēmu šajā valstī, pieredzi jaunu mācību metožu pārņemšanā.
“Secinājām, ka Latvijas skolās ir daudz pozitīva, ar ko varējām lepoties un iepazīstināt zviedru kolēģus, piemēram, skolēnu disciplīna un viņu piedalīšanās dažādās ārpusskolas aktivitātēs – konkursos un sacensībās,” priecājas I.Zariņa.

Aluksniesiem.lv bloku ikona Komentāri