Publiskota un sabiedrības apspriešanai nodota Smiltenes novada pašvaldības izglītības nozares attīstības stratēģija pieciem gadiem. Pārmaiņas iezīmētas arī trīs bijušā Apes novada skolām – Trapenes sākumskolai, Gaujienas pamatskolai un Gaujienas Mūzikas un mākslas skolai.
Gaujienas Mūzikas un mākslas skolu varētu pievienot Smiltenes Mūzikas skolai un Smiltenes Mākslas skolai. Plāns gan arī paredz abas Smiltenes skolas apvienot vienā. “Tikšanās bija vairākas, un spriedām par modeļiem A un B. Gaujienas Mūzikas un mākslas skola piekrīt variantam, ka apvieno visas mākslas un mūzikas skolas vienā Smiltenes novada skolā. Ja dalīs mūziku un mākslu atsevišķi, mūsu skolai tas varētu sagādāt problēmas. Kā praktiski uz pusēm sadalīt vienu skolu?” teic Gaujienas Mūzikas un mākslas skolas direktore Ilze Dāve.
Būtu arī ieguvumi
Viņa nav pret skolu apvienošanu un saskata tajā pat ieguvumus. “Apvienojot skolas, mūsu bērni būtu ieguvēji – programmu piedāvājums būtu plašāks. Ja šobrīd, piemēram, kāda mūzikas instrumenta spēli nevar apgūt, jo interesentu ir maz, tad jaunajā izglītības iestādē šāda iespēja būtu – teoriju apgūtu Gaujienā, bet instrumenta spēli – Smiltenē. Kādreiz programmu mums bija daudz, bet bijām spiesti likvidēt, jo bērnu bija maz un pedagogi uz nodarbībām brauca speciāli. Tas nebija ekonomiski izdevīgi,” saka I. Dāve. “Bērnu skaits mums ir mazs, bet esam jaudīgi un aktīvi,” teic I. Dāve un papildina, ka mākslas programmu realizācija notiek arī Apē. Savukārt mūzikas nodarbības Apē nodrošina Smiltenes Mūzikas skola. “Arī Apes bērniem būtu labāk, ka mūziku un mākslu varētu apgūt vienā iestādē,” norāda I. Dāve. Ja visas mūzikas un mākslas skolas apvienos vienā, tad Apē būs jādomā par vienotām telpām, jo šobrīd mūzikas un mākslas nodarbības notiek atsevišķās ēkās.
Pieņem pārmaiņas
Gaujienas pamatskolu plānots apvienot ar Smiltenes novada speciālo pamatskolu, kas atrodas Palsmanē. “Ir skaidrs, ka skolas apvienos, bet, kā tas notiks, nav zināms. Viena speciālā skola novada ir loģisks risinājums. Bažu par to, ka Gaujienā vispār nebūs speciālās programmas apguves iespēju, nav. Ir pielāgotas telpas, lai varētu mācīties bērni ar kustību traucējumiem, arī aprīkojums ir atbilstošs.
Mūsu stiprā puse – klases ir mazas, un ar audzēkņiem varam stādāt individuāli. Par saviem bērniem zinām gandrīz visu. Varam palīdzēt un atbalstīt viņus,” teic Gaujienas pamatskolas direktore Vita Andersone. Gaujienas pamatskolā šogad mācās 34 bērni un strādā 16 pedagogi. “Pieņemsim jebkuru deputātu lēmumu. Protams, gribētos, lai Gaujienā kaut kas paliktu. Pārmaiņas mūsu skolai jau bijušas iepriekš, 2020. gadā likvidēja visas vispārizglītojošās klases un palikām vien kā speciālā skola. Esam jau tam gājuši cauri. Vien rezultātu gribētos zināt ātrāk, lai pedagogi var plānot savu dzīvi,” norāda V. Andersone.
Vēl cīnās
Savukārt par ieceri Trapenē atstāt vien pirmsskolas grupiņu, laikrakstā esam vēstījuši vairākkārt.
Trapenes sākumskolas direktore Līga Akmentiņa pauž cerību, ka deputāti izvērtēs iespēju mācības Trapenē organizēt 1. – 3. klases skolēniem. Savu risinājumu skola jau iesniegusi Izglītības pārvaldei. “Esmu veikusi vecāku aptauju, un viņi apliecinājuši, ka neplāno izņemt bērnus, ja šeit paliek trīs klases. Tas nozīmē, ka kopējais skolēnu skaits varētu būt 23,” stāsta L. Akmentiņa. Vecāki lūguši deputātus tikties sapulcē vēlreiz. Vai tāda notiks, vēl nav zināms. Savukārt vecāku iesniegtie paraksti par skolas saglabāšanu ir reģistrēti. “Šonedēļ pēc vecāku iniciatīvas tapa video, kur bērni runā par savu skolu, tās vērtībām un lūdz to saglabāt. Video ir nosūtīts visiem deputātiem,” stāsta direktore.
Reklāma