Pieņemot abonentus Alūksnes novada Sabiedrības centrā, esmu satikusi cilvēkus ar dažādām vēlmēm. Vieni laikrakstu izvēlas abonēt uzreiz visam gadam, citi – tikai pusgadam, bet citi vienam mēnesim. Tā arī pareizi, jo tāds ir piedāvājums, un katra paša ziņā vien paliek tas, ko izvēlēties, jo katrs pats pārvalda savus ienākumus un izdevumus. “Tas ir ērti – abonē, un katru tā iznākšanas dienu laikraksts ir pastkastē. Laiks paskrien ātri un nereti aizmirstas, ka abonements jau beidzas, tādēļ abonēju ilgākam laika periodam,” savu izvēli man skaidro abonenti.
Strauji mainoties mūsu dzīves apstākļiem, abonēšana drīz vairs nesaistīsies pārsvarā tikai ar laikrakstiem. Pasaulē un Latvijā arvien vairāk dažādu nozaru uzņēmumu piedāvā savus produktus un pakalpojumus abonēt. Abonēšanas pakalpojumi izteiktu izaugsmi piedzīvoja “Covid-19” pandēmijas laikā, kad uzņēmumi strauji mainīja pārdošanas veidu, lai nezaudētu savus klientus. Šī tendence vērojama ne tikai tehnoloģiju uzņēmumos, bet arī transporta, rūpniecības un medicīnas nozarēs. Ienākot lielveikaliem mazpilsētās, arī pie mums tagad var ērti pasūtīt nepieciešamos pārtikas produktus un pat šo pakalpojumu abonēt. Tikai jānorāda, kādas un cik olas, maize, kartupeļi, makaroni, rīsi, desa, siers un par kādu kopējo summu ik nedēļu konkrētā dienā un laikā jānogādā attiecīgajā adresē. Pa ceļam uz mājām atliek vien iegriezties veikalā un īstenot savas mainīgās vēlmes. Abonementam līdzinās arī dzīves vietas īre, jo nereti mobiliem cilvēkiem īpašumtiesības kļuvušas vienīgi par apgrūtinājumu. Pie abonementiem varam pieskaitīt komunālo un sakaru pakalpojumu automātisko apmaksu no bankas konta.
Eksperti prognozē arī ievērojamas izmaiņas auto tirdzniecības nozarē. Piekritīsiet taču, ka izdevīgāk ir abonēt auto ar pilnu komplektāciju un apkopes servisu, nevis uzreiz apmaksāt visus ar auto iegādi un vēlākajiem remontdarbiem saistītos izdevumus. Tādēļ ērti ir izmantot auto abonementu ikdienas lietošanai, kad konkrētam gadījumam var piemeklēt atbilstošu auto modeli, ietilpību tālākiem izbraucieniem vai lielākam cilvēku skaitam.
Svarīgākais ieguvums preču un pakalpojumu abonēšanā ir laika un finansiālais ietaupījums, jo uzņēmumi nodrošina preču bezmaksas piegādi vai atgriešanu. Otrais svarīgākais aspekts ir ērtība – nav jāatceras katru reizi preci pasūtīt un veikt apmaksu.
Patērētājiem šādi abonēšanas pakalpojumi sniedz brīvību, elastību un iespēju efektīvāk plānot savas finanses, bet brīvos finanšu līdzekļus tad var tērēt, lai apceļotu pasauli vai kā savādāk atpūstos.
Dažiem ikdienas pakalpojumu abonēšana jau kļuvusi par dzīvesveidu, bet gadījumā, ja kas apnīk, ar pāris datora klikšķiem no tiem var atteikties un tikpat veikli pieteikties arī jauniem.
Reklāma