Sākoties jaunajam mācību gadam, aktuāla kļuvusi ne tikai skolēnu un studentu izglītošanās, bet arī pašu pedagogu profesionālā līmeņa paaugstināšanas. Iepriekšējo gadu piedāvājums papildināts ar jaunām tālākizglītības iespējām, rosinot pedagogus pilnveidot zināšanas un iemaņas.
Alūksnes novada pašvaldības Izglītības pārvaldes metodiķe skolu metodiskā darba un tālākizglītības jautājumos Baiba Lietapure atklāj, ka aktīvi tālākizglītības iespējas izmantotas jau pagājušajā gadā.
Pērn Alūksnē notikuši desmit tālākizglītības kursi, kuros piedalījušies 302 pedagogi. Organizēti trīs braucieni uz mācību semināriem un kursiem. Eiropas Sociālā fonda projektā “Pedagogu konkurētspējas veicināšana izglītības sistēmas optimizācijas apstākļos” sertifikātus ieguvuši 48 pedagogi. Bioloģijas, ķīmijas, fizikas un matemātikas skolotāji izmantojuši iespēju apgūt tālākizglītības programmas, ko piedāvā fonda projekts “Dabaszinātnes un matemātika”.
Arī šogad tālākizglītības iespējas galvenokārt saistītas ar fonda projektu piedāvājumu. Aktuālākie no tiem ir “Vispārējās izglītības pedagogu tālākizglītība” un “Latviešu valodas, literatūras un bilingvālo mācību pedagogu profesionālās kompetences pilnveide”. Apkopojot datus par novada pedagogu apgūtajām tālākizglītības programmām, secināts, ka šobrīd visvairāk kursi nepieciešami direktoriem, mūzikas un sociālo zinību pedagogiem.
Tie ir izglītības darbinieki, kuriem līdz šim bijis vismazākais tālākizglītības piedāvājums. Otra prioritāro pedagogu grupa ir ģeogrāfijas, informātikas, krievu valodas, sporta un vēstures skolotāji. B.Lietapure norāda, ka šos kursus iespējams apgūt uz vietas, ja vien tiek nokomplektēta vismaz 25 cilvēku grupa. Šī iemesla dēļ viņa rosināja nesteigties ar kursu piedāvājuma izmantošanu, bet apvienoties, lai kursus varētu noorganizēt uz vietas.
Darbu šogad turpinās arī 22 metodiskās apvienības. Jaunajā mācību gadā par to prioritātēm izvirzīta radoša pieeja mūsdienīga mācību procesa organizēšanā, informācijas nodrošināšana par mācību priekšmetu aktualitātēm, atbalsta sniegšana profesionālās pilnveides pieejamībai, kā arī labās prakses popularizēšana. B.Lietapure atklāj, ka starp šīgada mērķiem ir arī sporta metodiskās apvienības darbības atjaunošana.
Tiesa, būtiskākais jauninājums šajā mācību gadā ir “Izglītības inovācijas balvas 2011” nodibināšana. “Tās mērķis ir apzināt un popularizēt inovācijas izglītībā un pedagoģijā un veicināt jaunu ideju ieviešanu izglītības un mācību procesā, kā rezultātā tiktu sekmēta izglītības kvalitātes paaugstināšana,” skaidro B.Lietapure. Ar šo balvu plānots cildināt tos Latvijas pedagogus, kuri spēj un grib domāt radoši un sniegt izcilus rezultātus.
Pretendentu pieteikumus var iesniegt līdz šī mēneša beigām. To var izdarīt četrās kategorijās: mācību priekšmetu apguve, skolas vide, resursi un izglītības sistēmas pilnveide. Trīs labākie saņems Atzinības rakstus un naudas balvu 1000 latu apmērā pirms nodokļu nomaksas. Vairāk par “Izglītības inovācijas balvu” un nosacījumiem var uzzināt “www.pedagogiem.gov.lv”.